به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی صبح امروز در دیدار سردار عباس مطهری رئیس ستاد قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، ضمن تبریک حلول ماه شعبان که ماه پیامبر(ص) است، اظهار کرد: دعاها و اذکار در این ماه برکات زیادی دارد به ویژه صلوات و مناجات شعبانیه که تأکید زیادی به قرائت آن شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن ولادت امام حسین علیه السلام گفت: این روز از روزهای پر افتخار نظام است که به برکت جانفشانی پاسداران نظام و میهن اسلامی در دفاع مقدس در تقویم جانمایی شده که به نوعی ارج‌گذاری بر نیروهای مقاوم نظام است که در چنین روزی با سالار شهیدان گره بخورند.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: شهید سلیمانی به عنوان سرآمد پاسداران جمهوری اسلامی ایران الگوی جوانان ما و خاری در چشم دشمنان بود و به قدری ارزشمند بود که دشمنان بعد از شهادتش هم مانع انتشار عکس و نامش می‌شوند و این نشان دهنده تأثیر ایشان بر مردم است.

وی با اشاره به اعزام مردم در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق دفاع مقدس گفت: خداوند در قرآن توصیه به سیر بر روی زمین کرده است زیرا نمی خواهد که ما یک جا باشیم و تکان نخوریم و در این سیر در زمین برکاتی نهفته است که یکی از آنها عبرت گرفتن است.

سعیدی حرکت مردم به سوی راهیان نور را مصداقی برای حرکت به سوی خدا دانست و افزود: وقتی مردم به جبهه ها رفتند و وقایع را از راویان شنیدند به پیام قرآن پی می برند که چگونه خدا با ما است و ما را هدایت می کند.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) در نصیحت به فرزندشان امام حسن علیه السلام فرمودند «من آنقدر عمر نکردم که گذشته ها را دیده باشم ولی از آثار آن‌ها چیزهایی را متوجه شدم» ادامه داد: عزیزانی که آن روزها نبودند وقتی آثار و میراث آن روزها را در گفتار راویان دفاع مقدس می شنوند و صحنه ها را مشاهده می کنند می توانند آن عظمت‌ها را دریابند و بفهمند بر این کشور چه گذشته و جمهوری اسلامی به چه بهای گرانی به دست ما رسیده است.

تولیت حرم بانوی کرامت با اشاره به نوآوری و بیان لایه های لطیف و ظریف جبهه توسط راویان گفت: راویان جبهه ها باید متناسب با ایام شادی و سرور نکاتی را از جبهه ها بیان کنند که کام افرادی که به آنجا می‌آیند تلخ نشود و باید از چیزهایی سخن گفت که شیرینی مقاومت برای آنها مطرح شود و با حوادثی که امروز جاری است تطبیق داده شود.

وی ادامه داد: امروز رئیس جمهور اوکراین می‌گوید من به غربی‌ها دل بستم اما آنها پشت ما را خالی کردند؛ باید این موضوع به جوانان و نسلی که جبهه را ندیدند گفته شود که غربی‌ها می‌خواستند همین رفتار را در دفاع مقدس با ما داشته باشند و وقتی صدام خاک ما را اشغال کرد چند فرد خدمت امام آمدند که جنگ را متوقف و مذاکره کنید و می‌خواستند سرزمین ما در اشغال آنها باشد و مذاکره کنیم.

سعیدی گفت: مقاومتی که امروز در تیم مذاکره کننده ما است بر اثر تجربیاتی است که از غربی ها مشاهده کردیم زیرا هیچ اعتمادی به آنها نیست.

وی اضافه کرد: در راهیان نور تا حد امکان از افرادی که در دفاع مقدس در متن جبهه بودند و در عملیات ها حضور داشتند و الان بازنشسته شده اند باید استفاده شود زیرا آنها پیام رسان های زنده و مستند برای این کار هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در بحث راهیان نور باید از مسلمات و واضحات جنگ روایت و مستندات ارائه شود، گفت: حوادث در طول زمان دچار انحراف می شود ولی اگر مستند باشد از پیرایه‌ها و انحرافات در امان خواهد بود و خوب است برخی از فیلم هایی که گویای حوادث آن مناطق است برای بازدید کنندگان پخش شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند جبهه ها زیارتگاه است، افزود: زیارت یک مفهوم گسترده و ارزشی است که در قران و روایات روی آن تأکید شده است و آثار زیادی دارد و این کار شما نیز که واقعیات جنگ را به نسل جدید یادآوری می کنید هم ذکر عملی است.