به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در روز درخت‌کاری ضمن کاشت نهالی مثمر در مراسم افتتاح بوستان ارکیده با اشاره به اینکه حماسه عاشورا به منزله کاشت درختی بود که ثمراتش پس از ۱۴۰۰ سال به تمام بشریت می رسد، اظهار کرد: یکی از درس‌های مهمی که از حماسه پر شور امام حسین علیه السلام می‌گیریم این است که ما باید به دنبال کار ماندگاری باشیم که برکاتش به همه مردم برسد.

وی با بیان اینکه درختکاری یک اصل برای محیط زیست و طبیعت به ویژه در قم به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) است، گفت: باید یادمان باشد که همه آبادانی ها به برکت نظام، انقلاب، امام و شهدا است و وقتی پای درختی آب می ریزیم باید بدانیم که این انقلاب را شهدا با خون پاک خود آبیاری کرده اند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به مجاهدت‌های شهدا برای این انقلاب، گفت: نام گذاری شهدا بر روی خیابان ها و مکان ها نشان می دهد که شهدا زنده اند و کارهای خیری که دولت انجام می‌دهد از برکت خون شهدا است.

گفتنی است آیت الله سعیدی از پوستر پنجمین دوره پویش درخت دوستی نیز در حاشیه مراسم افتتاح بلوار شهید صادقی و بوستان ارکیده رونمایی کرد.