به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، هادی محمودنژاد در گفت‌وگویی به هوشمندسازی ابنیه حرم مطهر بانوی کرامت اشاره و اظهار کرد: هوشمندسازی ابنیه حرم مطهر باهدف استفاده بهینه و صرفه جویی در مصارف انرژی در این آستان مقدس در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از اماکن حرم مطهر از این ویژگی برخوردار شده اند.

وی ابراز کرد: در این راستا مانیتورینگ و قطع و وصل کلیدهای اصلی زیرزمین موزه فاطمی، مانیتورینگ و کنترل روشنایی و چراغانی صحن های حرم مطهر، چراغانی گلدسته های ایوان آینه و ایوان طلا، روشنایی مسجد بالاسر، روشنایی رواق مطهری و روشنایی شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها به صورت هوشمند صورت می گیرد.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به هوشمندسازی تابلو برق هوارسان‎های بافت قدیم حرم مطهر گفت: مانیتورینگ و کنترل روشن و خاموش تمامی هوارسان‌ها، مانیتورینگ دمای اطراف ضریح مطهر، رواق بالاسر، رواق طباطبایی و رواق مطهری نیز هوشمندسازی شده است.

وی ادامه داد: مانیتورینگ و کنترل چیلر ساختمان کریمه و چیلر صحن جوادالائمه علیه السلام، مانیتورینگ و کنترل پمپ‌ها و کنترل هوشمند سرعت پمپ‌های پمپخانه ضلع جنوبی حرم مطهر بر اساس مصرف آب، مانیتورینگ و کنترل پمپ‌ها و کنترل هوشمند سرعت پمپ‌های چیلر بام حرم مطهر و مانیتورینگ و کنترل سردخانه مهمانسرا از جمله مواردی است که هوشمند شده است.

محمودنژاد افزود: سیستم‌های فلاشینگ سرویس‌های مردانه و زنانه صحن صاحب الزمان (عج)، سرویس‌های شبستان نجمه خاتون(س)، سرویس‌های مردانه و زنانه درب ۱۹، سرویس‌های مردانه و زنانه درب ۲۴ و سرویس‌های درب ۶ به صورت هوشمند و بر اساس زمان تعریف شده مانیتورینگ و کنترل می شود.

وی گفت: همچنین سیستم عطر افشان‌های حرم مطهر بانوی کرامت در تمامی ابنیه مسقف هوشمندسازی شده و بر اساس زمان تعریف شده مانیتورینگ و کنترل می شود.