به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مهدی عباسیان در گفت و گویی از افزایش نظارت بر رعایت و انجام دستورالعمل های بهداشتی در حرم مطهر بانوی کرامت به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا در ایام خجسته نیمه شعبان خبر داد.

وی با اشاره به استقرار کارشناسان مرکز بهداشت استان به عنوان خادمیاران سلامت در حرم مطهر بانوی کرامت در کنار خادمین حرم مطهر برای راهنمایی زائرین نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: طرح آمران سلامت با حضور کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت استان و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان قم در حرم مطهر بانوی کرامت در ایام نیمه شعبان و تعطیلات نوروز انجام می گردد.

مدیر بهداشت و درمان حرم بانوی کرامت افزود: در قالب طرح آمران سلامت هر روز در ورودی‌های حرم مطهر بانوی کرامت و داخل صحن‌ها و رواق‌ها با برنامه ریزی انجام شده کارشناسان بهداشت در کنار خادمین به راهنمایی لازم را به زائرین محترم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می پردازند.

وی تصریح کرد: همچنین پیش بینیهای لازم در خصوص تجهیز ورودیهای های حرم مطهر به مایع ضد عفونی و ماسک انجام شده تا در اختیار افراد قرار گیرد و خادمان حرم مطهر با تأکید بر سه اصل، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و رعایت بهداشت فردی در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، میزبان زائرین گرامی باشند .

عباسیان اضافه کرد: در این ایام در اماکن مختلف حرم با توجه به حضور زائران در خصوص ضدعفونی مکانها و نظافت با حساسیت بیشتری انجام می‌شود و بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی، نظارت مستمر انجام و خادمان حرم مطهر توصیه‌های بهداشتی لازم را به زائران یادآور می‌شوند.

وی ادامه داد: طی هماهنگی انجام شده با مدیریت فنی و مهندسی در این ایام سیستم تهویه مکانیکی حرم مطهر با ظرفیت کامل فعال بوده و از لحاظ گردش هوای طبیعی در محیطهای سر بسته پیش بینی لازم انجام شده است . در پایان عرض می کنم خادمین آستان مقدس این اهتمام را دارند تا بتوانند میزبان و خدمتگزار خوبی برای زائرین بوده و شرایط مناسب بهداشتی را در حرم مطهر برای زائرین و مجاورین فراهم آورند .