به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، دوره کوتاه‌مدت معارفی «رایحه انتظار» با هدف تبیین رسالت بانوان در زمینه سازی ظهور به مدت سه جلسه در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر ویژه بانوان برگزار شد.
در این دوره معارفی کوتاه‌مدت که با تدریس خانم جعفری موحد از اساتید حوزه علمیه خواهران برگزار شد، ۸۰ بانو حضور داشتند.
جعفری موحد در جمع بانوان شرکت‌کننده در این دوره معارفی با اشاره به اینکه تربیت فرزندان مهدوی مقدمه ظهور است، اظهار داشت: بدون تربیت مهدوی مادران، امکان پرورش سرباز و فرمانده برای امام زمان (عح) وجود ندارد.
کارشناس معارفی حرم مطهر با تأکید بر اینکه زن فقط مربی منتظران و سربازان امام زمان (عج) نیست، افزود: زن با قرار گرفتن در محور وکانون خانواده، می‌تواند زمینه انس خانواده با امام زمان (عج) را فراهم کند.
وی تصریح کرد: خانواده مهدوی در دامان مادران مهدوی شکل می‌گیرد و این مادران هستند که فرزندان خود را بر اساس مکتب اهل‌بیت علیه‌السلام تربیت می‌کنند.
جعفری موحد خاطرنشان کرد: مادران برای فرزندان نقش یک الگو را دارند و فرزند به صورت عملی از مادران خود تبعیت می‌کنند؛ بنابراین زن و مادر منتظر با ارائه یک الگوی عالی از شاخصه‌های فرد منتظر می‌تواند فرزند خود را به صورت عملی در مسیر انتظار و تلاش برای مقدمه سازی ظهور قرار دهد.
کارشناس معارفی حرم مطهر ادامه داد: در روایت‌ها به نقش بانوان در یاری امام زمان (عج) به صورت مستقیم اشاره‌شده است؛ بنابراین همان‌طور که بانوان درعرصه اجتماعی و در بعد تربیتی باید یاری گر امام زمان (عج) باشند، در عرصه فردی نیز با خودسازی فردی، تهذیب نفس باید یاری گر امام زمان (عج) باشند.
وی با بیان اینکه تنها با خواندن دعای فرج نمی‌توان به ظهور رسید، گفت: جامعه منتظر، خانواده منتظر و مادران منتظر پویا و پرتحرک بوده و با تمام قوا برای زمینه سازی ظهور تلاش می‌کنند تا بستر فرج محقق شود.
جعفری موحد یادآور شد: بزرگ‌ترین آفت انتظار غفلت و روزمرگی است؛ بنابراین منتظر واقعی کسی است که با وجود هزاران مشکل از پا نمی‌ایستد و روز خود را با یاد امام زمان (عج) آغاز کرده و شب خود را نیز با یاد امام زمان (عج) به پایان می‌رساند.