به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ از منطقه مرزی شمال شرق کشور و هم مرز با کشور ترکمنستان بازدید و ضمن رساندن سلام مقام معظم رهبری به مرزبانان ۷ پاسگاه و یک هنگ مرزی، با اهدای هدایایی از زحمات آنان قدردانی کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگویی اظهار کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم که از مرزبانان غیور کشور که در مناطق حساس و مهم حضور دارند و به حفظ امنیت و ارزش‌های دینی و انقلابی می پردازند قدردانی کنیم؛ از این رو به مناطق مرزی آمدیم تا از نزدیک قدردانی خود را ابراز و سلام مقام معظم رهبری را به مرزبانان غیور کشور برسانیم.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت زندگی در شهرهای مجاور مرز و همچنین آرامش شهرهای دیگر کشور را از برکت زحمات و خدمات مرزبانان کشور دانست و گفت: ما قدردان زحمات این عزیزان هستیم و از جوار حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها همواره برای عزت و سربلندی ایران و سلامتی مرزبانان و حافظان امنیت و اقتدار کشور دعا می‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم قدردانی از نعمت بزرگ ولایت و رهبری انقلاب و با تاکید بر پاسداری از خون شهدای عالی مقام، ابراز کرد: دشمنان بدانند که مردم عزیز ما در همه جای ایران پیام صلح و دوستی را به همه دنیا بشارت می دهند و در عین حال برای دفاع از کشورشان آماده اند.

آیت الله سعیدی همچنین طی سخنانی در هنگ مرزی سرخس پیام نوروز را رفتنی بودن زمستان و سردی عنوان کرد و گفت: ما در این سال‌ها برگ‌ریزان، سردی و جنگ داشتیم ولی به برکت استقامت، جانبازی و خون شهیدان و مرزبانان، برگ‌ریزان را پشت سر گذاشته و به بهار قدم گذاشتیم.

وی با بیان اینکه هرگز نباید از سختی خسته شد و هراس به دل راه داد، افزود: همانطور که در مقابل ویروس خود را واکسینه می کنید باید در همه عرصه ها خود را واکسینه کنید و به فضل پروردگار امیدوار باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه تولید واکسن در عین دشمنی‌ها و کارشکنی‌های دشمن، گفت: ما بدون آنکه وابسته به شرق یا غرب باشیم با تلاش خود و توکل بر خدا توانستیم پیشرفت کنیم و همچنان محکم و استوار ایستاده‌ایم.

وی دفاع مرزبانان از کشور را مایه دلگرمی مردم دانست و افزود: برخی بر این باور بودند که با تحریم نمی‌شود کار کرد ولی رئیس جمهور ما برخلاف نظر آنان، امور کشور را به بیرون گره نزد و با نظر و راهنمایی‌های رهبری با اقتدار و قدرت در حال گره گشایی برای مردم است.

سعیدی با بیان اینکه در گذشته برخی حتی آب خوردن مردم را با خارج  گره زده بودند، گفت: آیت الله رئیسی با اتکا به استعدادهای داخل کشور و برقراری ارتباط با همسایگان و بهره گیری از توانایی‌ها و ظرفیت‌های کشورهای منطقه با عزت و اقتدار قوی تر از قبل کشور را جلو برده است.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: امسال باید با تولیدی که بر اساس دانش درونی شکل گرفته باشد برای مردم اشتغال زایی صورت بگیرد و دولت با حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، شکوفایی اقتصادی کشور را رقم بزند.

امام جمعه قم با بیان اینکه این دولت خود را مردمی می‌داند، افزود: پیشرفت‌های ما در ۸ سال دفاع مقدس با اتکا به همت مردم بوده و به خاطر این بود که توانستیم عزت‌مندانه از جنگ خارج شویم و ۴۰ سال است که توانسته ایم با اتکا به توان خودمان سرپا بایستیم و امیدواریم این حرکت انقلابی ما بسترساز حکومت مهدوی باشد.

وی در پایان گفت: بنده سلام مقام معظم رهبری را خدمت شما مرزبانان ابلاغ می‌کنم و  بدانید کسانی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند، اجرشان با امام زمان(عج) خواهد بود.