به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام محمدباقر مشکاتی در گفت و‌گویی اظهار کرد: موزه فاطمی حدود ۲۰ گونه شیء تاریخی و هنری دارد که با حرف “سین” آغاز می‌شود و در ایام نوروز از میان این اشیاء مسابقه ای با عنوان هفت سین موزه ای برگزار می شود.

وی افزود: نحوه شرکت در مسابقه هفت سین موزه ای به این صورت است که در بدو ورود بازدیدکننده به  موزه فاطمی، برگه مسابقه به وی ارائه می شود و بازدیدکننده باید نام و محل نمایش ۷ اثر موزه ای نمایش یافته در تالارهای موزه را که اول نامشان سین است در برگه پاسخ نامه نوشته و در صندوق ویژه ای بیاندازند.

رئیس اداره موزه فاطمی ادامه داد: پس از پایان ایام نوروز، بین پاسخ نامه‌های موجود در صندوق مسابقه، قرعه کشی  انجام می‌گیرد و به ۴۰ نفر از شرکت کنندگان هدایا و متبرکات فاطمی  ارسال خواهد شد.

وی گفت: ایجاد شور و نشاط در فضای بازدید موزه به ویژه برای کودکان و نوجوانان به علاوه اثرگذاری و ماندگاری بیشتر آثار موزه ای در ذهن بازدیدکنندگان و بازدید بهتر از اشیاء و آثار موزه ای از اهداف این مسابقه است.

مشکاتی افزود: این روش انتقال مطلب، شبیه آزمون کتاب باز است که شرکت کننده در مسابقه یا آزمون از رهگذر پاسخ به سوالات، اطلاعات و داده های مدنظر را فرا می گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین برای مخاطبان فضای مجازی موزه فاطمی، نیز ۷ پست ویژه برای معرفی بیش از ۷ گونه اثر موزه ای که نامشان با حرف «سین» آغاز می شود تولید و در صفحه اینستاگرام موزه فاطمی به نشانی haramqom_museum@  و در ایام نوروز منتشر شده است.