به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید کشور که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: با توجه به وعده ای که خداوند در قرآن داده است در شب قدر تقدیر یک ساله امت و جهان رقم می خورد و به امام زمان(عج) ارائه می شود و این شب بیش از هزار ماه ارزش دارد.

وی گفت: اگرچه در شب قدر با چشم ظاهر چیزی دیده نمی شود ولی با چشم باطن و اعتقاد به اینکه خداوند در آن شب برنامه‌هایی دارد عظمت شب قدر بالا می‌رود، بنابراین هر کسی متناسب با شغل و مأموریت‌های خودش باید این شب را دریابد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) افزود: در مثال ظاهری و محسوس، وقتی دولت بودجه و برنامه ای را برای نهادها و دستگاه‌ها در نظر می گیرد، دستگاهی که برنامه داشته باشد و مدیریت خوبی داشته باشد بودجه را بیشتر جذب می کند بنابراین در شب قدر هم خداوند به بنده‌هایی که برای خود، خانواده، منطقه و کشور برنامه و طرح دارند بیشتر روزی می‌دهد.

وی با بیان اینکه خداوند ذاتا غنی است، افزود: بیشترین سهم از شب قدر را حضرت ولی عصر(عج) دارند و ما هم که تابع ایشان هستیم و ایشان را امام خود می‌دانیم باید به نوبه خودمان از همت عالی برخوردار باشیم و از این فرصت استفاده کنیم.

سعیدی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنید تا کارها را بی‌آسیب انجام دهید، گفت: افرادی که خدمات شما به آنها عرضه می شود باید کارهایشان بازدهی داشته باشد، بنابراین باید طرح ها و برنامه های افراد را نگاه کنید، به صرف تقاضای افراد اکتفا نکنید و متناسب با نیاز به آنها تسهیلات اختصاص دهید.

وی با بیان اینکه نتیجه و خروجی کارها مهم است نه تعداد تسهیلات داده شده، افزود: باید برنامه‌ریزی با دقتی انجام شود تا مبحثی که مقام معظم رهبری به عنوان راهبرد اصلی سال انتخاب کرده اند به خوبی اجرا شود.

تولیت آستان مقدس فاطمی بر لزوم ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه تاکید کرد و گفت: در روایات مختلف موضوع قرض‌الحسنه مورد توصیه قرار گرفته و ترویج این فرهنگ می‌تواند بخشی از مشکلات را رفع کند.