به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در آیین اختتامیه دومین جشنواره علمی فرهنگی هنری امامت و مهدویت که غروب روز گذشته در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف علما و بزرگان این است که مردم را نسبت به ایامی که منصوب به خدا و اولیاء خدا است تذکر دهند.

وی با اشاره به میلاد امام عصر عجل الله فرجه الشریف، گفت: نسبت به امام زمان(عج) یک نگاه عام است که ایشان امام امت هستند که به برکت ایشان مردم رزق و روزی می خورند و همه چیز استوار است و این نعمت بزرگ جای شکرگزاری دارد و شکر این نعمت باید متناسب باشد به آنچه که آن بزرگوار می پسندند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه انتظار دو نوع عام و خاص دارد، افزود: هر کدام از اقشار جامعه نسبت به حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف علاوه بر منتظر بودن یک شکر صنفی هم دارند و باید هر کسی در صنف و کار خود آنچه حضرت می پسندند را انجام دهد و با نگاه تهیه مقدمات برای ظهور آن حضرت کار کند.

وی با بیان اینکه هر قشری از جامعه باید زمینه ساز ظهور امام زمان باشند، گفت: امام زمان عجل الله فرجه الشریف از همه ما انتظار پیشرفت و رشد دارند و ما باید متناسب با حکومت جهانی حضرت خود را آماده کنیم.

سعیدی با تأکید بر اینکه دشمنان برای اینکه معادله و موازنه انتظار برای حضرت ولی عصر(عج) را به هم بزنند نقشه می کشند،  ابراز کرد: نمونه های این نقشه ها را اخیرا دیدیم که با بهانه کردن مسائل سیاسی مخالفت خود با دین را نشان دادند و با قرآن، مسجد و شعائر دینی به مخالفت پرداختند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما در عصر غیبت غفلت زدایی و رفع موانع ظهور است، گفت: آشوب های اخیر هشدار و تذکری به همه ما داد که دچار غفلت نشویم؛ اگر آشوبگران امنیت کشور را به هم زدند منتظر امام زمان باید در راستای تقویت امنیت تلاش کند؛ اگر دشمن آسیب های مالی به جامعه وارد کردند منتظران واقعی باید به رشد اقتصاد و تقویت مالی جامعه کمک کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: اگر افرادی در اغتشاشات با آبروی نظام و کشور بازی کردند منتظران حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف باید برای نظام آبروسازی کنند، برخی طمع دشمن را به کشور زیاد کردند و در مقابل منتظر واقعی باید کاری کند که دشمن به کشور ما طمع پیدا نکند.

وی گفت: عده ای در اغتشاشات جان مردم را گرفتند ولی مؤمن و منتظر واقعی باید جان خود را فدای امت حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف کند؛ آنها به پلیس که مظهر اقتدار و عزت نظام است جسارت کردند و ما در مقابل باید عزت و اقتدار پلیس را حفظ کنیم و جایگاه پلیس نباید مخدوش شود.

سعیدی با بیان اینکه در این ایام اهانت به مقدسات شد و ما باید مراقب باشیم که حرمت مقدسات حفظ شوند، ادامه داد: برخی از جوانان و نوجوانان در این اغتشاشات از روی عدم آگاهی به عرصه آمدند ولی منتظر حضرت ولی عصر باید کاری کند که جوانان و نوجوانان به دام فتنه گران نیفتند.

وی با بیان اینکه دشمنان برای برنامه هایی که در میلاد حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف برگزار می شود از درون وجود خود ناراحت هستند، افزود: دشمنان بیش از بسیاری از مردم ما درباره امام زمان عجل الله فرجه الشریف مطالعه کرده اند و می دانند که اگر ایشان ظهور کنند بساط آنان را به هم خواهند ریخت.