به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین لقمانی در مراسم مناجات خوانی ماه مبارک رمضان در جمع زائران و مجاوران آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه غفلت سرنوشت انسان را تباه می کند و یک لحظه غفلت برای جهنمی شدن انسان کافی است، گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمایند شیطان عابد بود ولی عبد نبود و همین عبد نبودن موجب غفلت شیطان شد و شیطان با وجود اینکه شش هزار سال خدا را عبادت کرد؛ اما سرانجام در برابر خداوند طغیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه انسان اگر قهرمان زندگی خود نباشد قربانی زندگی خود می شود، افزود: غفلت مهم ترین عامل لغزش انسان است و عمر او را تباه می کند.

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت تصریح کرد: اگر انسان اشتباهات خود را اصلاح نکند در آینده اشتباهاتش گریبانگیر او خواهند شد و انسان اسیر اشتباهاتش می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین لقمانی با بیان اینکه انسان در زمین قائم مقام خداوند است و قائم مقام می تواند تمام اختیارات صاحب مقام را داشته باشد، افزود: البته این موضوع وابسته به عدم غفلت انسان است؛ زیرا انسانی که از ارزشمندی خود و شرف مقام خویش آگاه است خود را به بهای اندک به غیر از خدا عرضه نمی کند.

وی ادامه داد: امام علی علیه‌السلام می فرمایند انسانی که شرف مقام و ارزشمندی خود را بشناسند هرگز خود را به گناه آلوده نمی کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شب قدر شب قدر دانستن قدر خویش است، گفت: در شب قدر انسان با قدر دانستن قدر مقام خود با توبه از گناه و گریز و پرهیز از گناه سعی می کند که قیمتی زندگی کند شب قدر شب قیمتی زندگی کردن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین لقمانی با اشاره به حدیثی از امام علی علیه‌السلام تصریح کرد: امام علی علیه‌السلام می فرمایند کسی که می خواهد به مرز عصمت برسد باید راه گناه را ببندد و بستن راه گناه و پرهیز از گناه به این معنا است که انسان به محیط آلوده به گناه وارد نشود و مثلا از فضای مجازی و محیط های آلوده به گناه دوری کند.

وی افزود: دارا بودن مقام عصمت به این معنا است که انسان از درون نسبت به گناه بی میل است و با وجود اینکه می تواند گناه کند ولی بخاطر خداوند گناه نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه انسان در مقابل گناه باید تقوای پرهیز و توان گریز داشته باشد، افزود: شهید چمران می فرمایند ازگناه پروا کنید تا پر وا کنید؛ بنابراین کسی که از خود ارزشمندی و شرف مقام خود آگاه باشد هر روز و هر شب برای او شب و روز قدر است.

وی با بیان اینکه خوشبخت کسی نیست که مشکل نداشته باشد، ادامه داد: خوشبخت کسی است که با مشکلاتش مشکل نداشته باشد.

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت ادامه داد: در ماه رمضان نگاه انسان باید حرمی شود نه حرامی؛ زیرا انسان تنها با نگاه رمضانی و حرمی است که می تواند در دنیا و آخرت سعادتمند شود.