به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی طی سخنانی به مناسبت شهادت حضرت علی علیه السلام در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: آیات زیادی در قرآن کریم وجود  دارد که در مدح حضرت و در خصوص اوصاف حضرت می باشد.

وی افزود: یکی از مهم ترین آثار حضرت علی علیه السلام که متاسفانه مورد غفلت واقع شده کتب شریف نهج البلاغه است که حاوی خطبه ها، جملات و کلمات قصار حضرت می باشد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: حتما باید در رسانه ملی، کلمات حضرت مورد بررسی قرار بگیرد و نامه ها در کتاب های درسی گنجانده شود چون نهج‌البلاغه کتاب مدیریت و کتاب اداره کشور و کتابی بسیار راه گشا است چرا که تقریبا در میان ائمه، حضرت علی علیه السلام بیشترین فرصت  حکومت داری را داشته و با نگاه حکومتی این نامه ها و مطالب را نوشته است.

وی خاطر نشان کرد: حضرت علی علیه السلام در کلامی نورانی می فرماید از چند چیز تعجب می کنم که اولین تعجب در خصوص انسان های بخیل است که بخیل فقری که هراس دارد را زودتر برای خود فراهم می‌کند و راحتی را از دست می دهد و در دنیا همانند فقرا زندگی می کند و در آخرت همانند ثروتمندان حسابرسی خواهد شد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: یکی از ویژگی های بارز حضرت این بود که به فکر مستمندان و فقرا بود و با سرمایه گذاری ها و کارهای اقتصادی که در طول ۲۵ سال داشتند توانستند به فقرا و ایتام کمک مالی نمایند و همواره توصیه می کردند باید ثروتمندان به فکر فقرای جامعه باشند.

رفیعی اظهار داشت: دومین تعجب حضرت علی علیه السلام در خصوص انسان هایی است که اهل تکبر می باشند و حضرت می فرماید تعجب می کنم از کسانی که تکبر می کنند در حالیکه از آب گندیده خلق شده اند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: حضرت علی علیه السلام زندگی بسیار ساده و به دور تکبر داشت در حالیکه وضع مالی حضرت بسیار خوب بود اما تمام آن ها را وقف نموده بود و شخصا زندگی بسیار ساده ای داشتند و همواره در فکر فقرای جامعه بودند.

وی در ادامه گفت: تعجب سوم و چهارم حضرت علی علیه السلام در خصوص کسانی است که در وجود خدا و برپایی روز قیامت شک دارند در حالی‌که مردگان را مشاهده می کنند اما هنوز با دیده تردید به قیامت می نگرند.