به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در مراسم تودیع و معارفه مدیر حراست آستان مقدس بانوی کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: حراست شرح وظایف مکتوبی دارد و باید در همان چارچوب عمل شود؛ نه کمتر تا قصوری در کار پدید آید و نه بیشتر تا حجم کارها بیشتر شود و به کارهایی که تعهد انجام آن را داده اید نرسید.

وی با بیان اینکه شیوه عملکرد مدیران در چارچوب وظایف متفاوت است، گفت: در مأموریت‌های تعریف شده ممکن است هر مدیر ابتکاراتی در شیوه مدیریت داشته باشد و این ابتکارات و تغییر شیوه ها باعث می شود که آن دستگاه با تغییر مدیر، نو و بالنده شود.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها یک دستگاه معنوی و الهی است و ما خدمتگزار این آستان معنوی هستیم، گفت: حراست این آستان مقدس باید در چارچوبی که تعریف شده با جاهای دیگر متفاوت باشد و یکی از شاخص هایی که این تفاوت را ایجاد می کند رعایت قداست و معنویت در برخوردها است که این کار مهم و ضروری است.

سعیدی با اشاره به اینکه همه مجموعه ها موظف هستند که حراست را کمک کنند و آنچه لازم است را در اختیارش قرار دهند، افزود: حراست چشم بینای این دستگاه شریف است و مایه اطمینان است که کارها درست انجام شود.

وی تأکید کرد: حراست باید امنیت و آرامش را حاکم کند و باید جوری رفتار کند که افرادی که می‌خواهند سالم کار کنند محیط آرامی داشته باشند و افرادی که در قلوبشان مرض است احساس رعب و وحشت کنند و بدانند که حراست حواسش است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت افزود: حراست یک دستگاه مخفی نیست بلکه باید در متن مجموعه باشد و در جلسات حضور داشته باشد، در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها دخیل باشد، با مدیران و رأس مجموعه در ارتباط باشد تا قبل از اینکه کار به جاهای باریک کشیده شود روی مسائل بحث و حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه حراست به دنبال مشکل سازی نیست بلکه دنبال برطرف کردن مشکل است، افزود: در مسائل مالی و اخلاقی باید تذکرات داده شود و فرد را هشیار کنیم و نگذاریم که انحراف رشد پیدا کند ولی در مسائلی مانند نفوذ و اقدامات سازمان یافته باید زیرکانه عمل کرد و نگذاریم که افراد متخلف هشیار شوند بنابراین برخوردها متناسب با انحراف باید باشد.

سعیدی با تأکید بر اینکه از رفتار پیامبر(ص) کشف می کنیم که بنای اسلام به این نیست که فحشاء و پلیدی افشا شود و اشاعه پیدا کند، گفت: همه کارها با توکل بر خدا و رعایت تقوا درست می شود و اگر ما عبد خدا باشیم خداوند ما را راهنمایی می کند.