به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی طی سخنانی در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره عنکبوت اظهار داشت: در آیه ۶۱ سوره عنکبوت خداوند به نبی خدا می فرماید «از مشرکان سوال کن چه کسی این عالم هستی را خلق نموده است؟» و ما در این فرصت به دنبال پاسخ به این پرسش هستیم.

وی افزود: افرادی که بت می پرستند مشکل‌شان توحید در خالقیت نیست چون مشاهده می کنند که بت هیچ قدرتی ندارد و نمی تواند خالق دنیا باشد بلکه مشکل اصلی آن ها شرک در طاعت و عبادت است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: هندوها صدها نوع بت دارند و حتی حیوانات را پرستش می کنند هر چند گاو و حیوانات را خالق عالم هستی نمی دانند اما اعتقاد دارند خداوند در این موجودات تجلی کرده است و به طور مثال گاو را نمادی از خداوند می دانند و در حقیقت شرک در عبادت دارند.

رفیعی خاطر نشان کرد: عده ای شرک در خالقیت دارند و عده ای دیگر شرک در عبادت دارند که شرک مشرکان، از نوع دوم بوده و در عبادت شرک دارند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: شرک ذاتی و قائل شدن هم‌نوع و شریک برای خداوند متعال، شرک در خالقیت و شرک در عبادت نیز شرک است که از تمام این شرک‌ها نهی شده است.

وی تاکید کرد: اگر کسی در اعمال خیر خود ریا داشته باشد دچار شرک شده است اما این شرک کفر محسوب نمی شود و به اصطلاح شرک خفی نام دارد.

رفیعی در ادامه گفت: توحید نصف دین است و تمام انبیاء الهی برای تبیین توحید مبعوث شده‌اند تا انسان ها در مسیر اطاعت درست قرار بگیرند.

وی افزود: یک شرک جدید و جلی در میان وهابیت و دشمنان تشیع ایجاد شده و به شیعیان نسبت می دهند در حالی‌که در کتب شیعیان مبانی توحیدی غوغا کرده است و به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته است.

رفیعی تاکید کرد: وهابیت توسل، زیارت، تبرک جستن، ساخت و ساز قبور و برگزاری جشن و سرور و عزاداری برای اهل بیت(ع) را شرک می‌داند  که متاسفانه این تفکر در میان برخی از شیعیان هم درحال سرایت است که جای تعجب دارد.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: احیای مردگان کار خداوند است اما حضرت عیسی علیه السلام به اذن الهی مردگان را زنده می کرد و به اذن الهی با آب و گل و… پرنده خلق می کرد و با دستان خود نابینا را شفا می داد که اصطلاحا خلقت، احیای مردگان و شفای مریضان را انجام می داد اما می فرمود تمام این ها به اذن الهی است.

وی یادآور شد: همانگونه که حضرت عزرائیل جان می گیرد و حضرت میکائیل رزق می دهد، دیگر انبیاء الهی نیز واسطه الهی هستند و به اذن الهی کارهای مختلفی را انجام می دهند و اگر کسی به این مسائل اعتقاد داشته باشد شرک مرتکب نشده بلکه فراموش کردن خالق اصلی شرک است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: عده ای چون سواد درست و فهم قرآنی ندارند آیات قرآن را نمی توانند درست تفسیر کنند و دچار خطا شده و کلام وهابیت را تکرار می کنند.

وی گفت: طبق آیات قرآن کریم برادران یوسف به حضرت یعقوب متوسل شدند که خداوند خطای آن ها را ببخشد و وهابیت ادعا می کند این موارد در زمان حیات انبیاء الهی بوده درحالی که بر اساس آیات قرآن انبیاء الهی ممات جسمی دارند و حیات روحی آن ها باقی است.

رفیعی تاکید کرد: وهابیت اگر جرات دارد بیاید گفت‌وگو و مناظره نماید تا جواب شبهات خود را دریافت کند و بداند که دوره شبهه افکنی و فرار کردن گذشته است.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: توسل و استغاثه یک ارتباط وسیع با خداوند و در حقیقت سنت انبیاء الهی است و زمانی‌که خداوند می‌خواهد در قرآن حضرت عیسی را معرفی کند می‌فرماید ایشان در دنیا وجیهه و در آخرت از مقربان درگاه الهی است.