به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی با اشاره به نامگذاری رواقی به نام علامه مجلسی(ره) در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: قدیمی ترین سندی که زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها در آن ذکر شده است کتاب‌های بحارالانوار و تحفه الزائر از آثار علامه مجلسی است.

وی با بیان اینکه علامه مجلسی این زیارت نامه فاخر را از کتاب‌های زیارت آن روزگار نقل کرده و بدین‌ وسیله این زیارتنامه را حفظ و به نسل‌های بعدی رسانده است، گفت: مرحوم شیخ عباس قمی و دیگران نیز بر اساس آنچه علامه مجلسی نقل کرده است در مفاتیح و کتاب‌های دیگر این زیارت‌نامه را آورده‌اند.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: اگر علامه مجلسی این زیارت‌نامه را حفظ نمی‌کرد شاید ما اکنون این زیارت‌نامه ارزشمند و پر از معارف اهل بیت(ع) را در اختیار نداشتیم، از این جهت ایشان حقی به گردن ما دارد که می بایست به نحوی یاد و نام این فقیه بزرگ همواره در حرم مطهر بانوی کرامت زنده باشد. 

وی ادامه داد: این رخداد مبارک و نامگذاری  شایسته به دستور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت رقم خورده است که توجه مقام عالی آستان به آن عالم بزرگ را می‌رساند.

گفتنی است رواق علامه مجلسی(ره) در ضلع شمالی شبستان امام خمینی(ره) قرار دارد که اکنون کتابخانه ویژه و قفسه باز حرم مطهر در آن واقع شده و کتب ارزشمندی برای مطالعه عموم زائران در این رواق قرار داده شده است.

خاطرنشان می‌شود، بر اساس تقویم قمری، امروز جمعه نهم اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با بیست و هفتم ماه مبارک رمضان سالروز رحلت علامه مجلسی(ره) است.