پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، عید سعید فطر با آمدنش نویدجشن باشکوهی را می دهدکه درآن روز نتایج مسابقه بندگی خدا اعلام و جوایز وپاداش اعطا می‌شود.

چه جشنی بالاترازجشن بندگی وعبودیت خداوند ،عید فطر روز عبودیت وبندگی عظمت وبزرگی خداوند متعال است. و روز شکرگزاری به پیشگاه الهی ، تشکر ازخدابه پاس نعمت های فراوان، توفیق بندگی وتلاوت قرآن وتوفیق رسیدگی به فقرا ونیازمندان؛ عید فطر روز مهر قبولی بر اعمال بندگان شایسته خدا و رستگاری مومنان است.

در این روز بزرگ نسیم برکات الهی ظهور کرده ودرهای غفران الهی پیش از هرزمان دیگری برروی عابدان و بندگان گشوده شده و شوق رسیدن به سرچشمه زلال لم یزلی را دروجود انسان قوت می بخشد.

عید فطر روز عیدی گرفتن روزه دارانی است. که در میهمانی خدا حاضر شدند وشب های قدر رادرک کرده و با تلاوت قرآن و خواندن دعا دست های خود را به سوی آسمان بلند کردند و از پروردگار خویش طلب آمرزش کردند.

دراین عید بزرگ همه جا غرق درشادی وشعف است. چراکه هنگامه پرواز روح از فرش به عرش وزمان دلدادگی درسایه سار مهرورزی بندگان به حق تعالی فرا رسیده و همه درمیعادگاه نماز عید فطر حاضر می شوند. تابه شکرانه نشستن برخوان بی کران ضیافت الهی وسپاس یک ماه بندگی خالصانه درحریم کبریایی دوست، عاشفانه در فضای باز کنار یکدیگر و با اتحاد و همبستگی نماز بندگی را اقامه کنند و با حضور گسترده وپر شورکه حاکی از وحدت و برادری میان مسلمانان است خاری باشند در چشم دشمنان اسلام و به مدال مسلمانی که برگردن آویخته اند افتخارکنند.

عید فطر بهار معنویت وعبودیت وامسال همزمان شدن بهارمعنویت با بهار طبیعت گلستانی پر از عطر بندگی که بشارت از تصویر زیبای باطن هر روزه داری می دهد. باطنی که بایک ماه بندگی به درگاه خالق بی همتا صیقل پیدا کرد. روز عید فطر، روز نزول رحمت یکتای بی همتاست ومسلمانان روزه دار به شکرانه یک ماه ضیافت الهی دراتحادی بزرگ درصفوفی منظم به نماز می ایستند وبا ذکر”اللهم اهل الکبریا والعظمه واهل الجود والجبروت”شکوه اسلام را به تصویر می کشند و پیروزی خود را بر شکست هوی نفس جشن می گیرند.

آری دراین بهار معفرت و رحمت خوشبخت آن کسی است که بخشیده می شود و در مسیرحق ماندگار است و انسان زیانکار و بیچاره در چنین روزی آن کسی است که از معنا و حقیقت عید عافل می شود ودر روز عید با سبک معزی وجهالت به مراسم واعمال لغو و بیهوده خود را مشغول می‌کند.

امیرالمومنین درخطبه ای به مناسبت روز عید فطر فرمودند:ای مردم همانا این روز شما ،روزی است که درآن نیکوکاران پاداش می یابند.و هرزه کاران زیان می بینند. این روز شباهت زیادی به روز رستاخیزدارد. پس با بیرون آمدن از خانه هایتان به سوی مصلایتان به یاد آن روزی افتید. که از گورهایتان به سوی پروردگارتان بیرون می آیید و از ایستادن در مصلایتان به یاد آن روزی افتید که درپیشگاه پروردگارتان می ایستید و از بازگشتن به سوی خانه هایتان روزی را یاد آورید که به خانه های خود در بهشت باز می گردید.

عیدفطر پایان یک ماه پربرکت با دستاوردهای سازنده ونجات بخش و آغاز یک راه پرامید با بازگشت به اصل وفطرت خویش و فصلی جدید برای عبودیت و بندگی خداوند است که بی شک بهره گیری ازبرکات این ایام سرشار ازپاداش وبشارت الهی است.