به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید بود که همواره در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و درمیان مردم حضور پر رنگی داشت و علاوه بر کرسی درس فقه که هر روز رأس ساعت ۹ تا ۱۰ در ضلع غربی شبستان امام خمینی(ره) برپا بود، ایشان به بهانه های مختلف به زیارت حرم مطهر بانوی کرامت مشرف می شد.

کرسی درس آیت الله علوی گرگانی در حرم مطهر از استقبال خوب طلاب علوم دینی برخوردار بود و به همین دلیل فضای بزرگ زیر بالکن غربی شبستان امام خمینی(ره) به این امر اختصاص یافته بود و از نکات برجسته این کرسی درس نظم آیت الله علوی گرگانی در حضور به موقع هر روز رأس ساعت ۹ صبح در درس و تعطیل نشدن کرسی درس در هر شرایطی بود.

این کرسی درس اگرچه که در سال اول شیوع بیماری کرونا به خاطر محدودیت های بهداشتی تعطیل شد ولی از معدود کرسی های درس مراجع بود که در سال دوم کرونا به صورت حضوری برپا شده بود و مورد استقبال طلاب قرار گرفته بود به گونه ای که تا هفته های پایانی عمر آیت الله علوی گرگانی نیز این محفل ادامه داشت.

در کنار کرسی تدریس آیت الله علوی گرگانی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، ایشان از زیارت ضریح مطهر بانوی کرامت غافل نبود و در مناسبت های گوناگون با حضور در میان مردم به زیارت ضریح مطهر کریمه اهل بیت(س) مشرف می شد.

حضور در میان مردم برای زیارت، تواضع و مردمی بودن این مرجع تقلید در کنار اخلاق خوب و لبخند همیشگی ایشان از ویژگی هایی است که در ذهن مردم از این شخصیت بزرگ برجای مانده است.

از دیگر عرصه های حضور آیت الله علوی گرگانی در حرم مطهر بانوی کرامت می توان به غبار روبی ضریح مطهر و مضجع شریف بانوی کرامت اشاره کرد که در دفتر غبار روبی حرم مطهر یادداشتی را از خود بر جای گذاشته اند.

آیت الله علوی گرگانی از جمله مراجعی بود که در مراسم گرامیداشت شهدا در حرم مطهر حضور مستمر داشت که می توان به  حضور در مراسم استقبال از پیکر شهدای مقاومت به ویژه پیکر شهید قاسم سلیمانی، مراسم یادبود شهدای آتش نشان و شهدای بحرین اشاره کرد که نشان دهنده اهتمام ایشان به بزرگداشت مقام شامخ شهدا است.

همچنین آیت الله علوی گرگانی به حضور در جشن میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و دهه کرامت تأکید داشت و در بیاناتی برگزاری جشن های دهه کرامت را از مصادیق مودت و محبت اهل بیت(ع) که در قرآن به عنوان مزد رسالت پیامبر (ص) بیان شده است دانسته بود.

حضور در مراسم بزرگداشت علما و مراجع در حرم مطهر نیز از دیگر عرصه های حضور آیت الله علوی گرگانی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها بود.

علاقه آیت الله علوی گرگانی به حضرت معصومه سلام الله علیها و پاسخگویی ایشان به هر درخواستی که از جانب حرم مطهر مطرح می شد سبب شده بود که تولیت آستان مقدس بانوی کرامت و دیگر مسئولان در مناسبت‌های مختلف به دیدار این مرجع تقلید رفته و پرسش های خود را از ایشان پیرامون شخصیت و جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها داشته باشند که در آخرین دیدار مسئولان فرهنگی حرم مطهر با ایشان قول به شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها را تأیید و مورد قبول علما دانسته بودند.

این حضور و علاقه این مرجع وارسته و مردمی به بانوی کرامت شاید عاملی شد که ایشان پس از وفات نیز زائر همیشگی کریمه اهل بیت(س) باشد و پیکرش پس از طواف بر گرد ضریح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در مسجد بالاسر حرم مطهر به خاک سپرده شود.

در ادامه تصاویری از حضور آیت الله علوی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را مشاهده می کنیم؛