به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با جمعی از طلاب دزفولی مقیم قم و سردار مجتبایی به‌عنوان یکی از شخصیت‌های نظامی دزفول، که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: بحث مقاومت و ارزش‌های دیگر برای یک شهر و منطقه شبیه پرچم است که نصب و برافراشته می‌شود.

وی با بیان اینکه مراقبت از این پرچم و برافراشته ماندن آن اقتضائات خاص خودش را دارد، افزود: اگر از این امتیاز و افتخار غفلت شود هیچ تضمینی وجود ندارد که این پرچم برافراشته بماند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند دزفول دین خود را به اسلام ادا کرد، گفت: مردم دزفول به وظیفه خود به خوبی عمل کردند و برای دفاع از انقلاب و نظام آماده و پا به رکاب بودند.

وی با بیان اینکه هر منطقه‌ای که از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و علمی ارزش داشته باشد دشمن هم دارد، افزود: همانطور که دشمن نیروهای ارزشی ما را ترور می کند وقتی می بیند منطقه ای قهرمان خیز و قهرمان پرور است برای تضعیف و گرفتن ارزش ها و مدال های افتخار از آن منطقه تلاش می کند.

سعیدی با بیان اینکه دشمن برای اینکه بگوید قم شهر قیام، خاستگاه انقلاب و شهر اهل بیت(ع) نیست برنامه ریزی کرده و به دنبال نابودی ارزش های دینی در این شهر از هر روشی است، گفت: دزفول هم یکی از این مناطق است که مورد هجمه، فتنه سازی دشمن و مقاومت سوزی است.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت ارث نیست که از پدر و به پسر برسد، گفت: ما باید برای جوان ها که دوران دفاع مقدس را ندیده، رشادت ها و مقاومت های گذشته را تفهیم کنیم و این کار مهم بر دوش علما و طلاب است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: در قم هم باید به جوانان گفته شود که اینجا شهر اهل بیت(ع) است، قم با بقیه شهرها فرق دارد و نتیجه این مراقبت‌ها این است که جوانان هوشیار می شوند و افرادی که از بیرون نگاه می کنند هم می‌فهمند که ما هوشیار هستیم و از ارزش های خود مراقبت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید ای مؤمنان وقتی با گروهی روبرو می شوید ثبات قدم داشته باشید، گفت: در جنگ فرهنگی هم وقتی با دشمن روبرو هستیم باید ثبات قدم داشته باشیم و از ارزش‌های خود دفاع کنیم.

در ابتدای این دیدار سردار مجتبایی با اشاره به چهارم خردادماه و نامگذاری ای روز به نام روز دزفول، مقاومت و پایداری، گفت: وابستگی مردم دزفول به اسلام، انقلاب و مفاهیم دینی مربوط به انقلاب نیست بلکه قبل از انقلاب هم علمای بزرگی در این سرزمین کهن بوده اند و پیوند علم و ارزش های دینی با مقاومت و ارزش های دفاعی باعث شده دزفول نماد مقاومت و ارزش‌های دینی معرفی شود.

همچنین حجت الاسلام رضایی دبیر ستاد بزرگداشت روز دزفول گفت: جریان پایداری و مقاومت مربوط به زمان و منطقه خاصی نیست و از آنجایی که در زمان جنگ با وجود اینکه بیش از ۲۰۰ موشک به شهر دزفول خورد ولی همچنان مردم این شهر ایستادگی و به سرعت این شهر را بازسازی کردند و دزفول به جلوه ای از مقاومت تبدیل شد.

وی با بیان اینکه مقاومت در هر زمانی شکل خودش را دارد، افزود: امروز پایداری و مقاومت ما در برابر هجوم شبهه ها علیه نظام و اسلام است و همانطور که در زمان جنگ مردم دزفول با فدا کردن بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شهید همچنان بر سر ارزش های خود ماندند امروز هم باید در هجوم فرهنگی این روحیه را زنده کنیم و از ارزش های خود دفاع کنیم.