به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار رئیس و جمعی از اساتید دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام که پیش از ظهر امروز در سالن امام خامنه ای حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به ماه شوال که با امام صادق علیه السلام عجین شده و آغاز دهه کرامت و نیمه خرداد اظهار کرد: همه این مناسبت ها به نحوی با حرکت امام خمینی(ره) و مدیریت جامعه با قوانین الهی مربوط است.

وی با اشاره به نقش ولایت فقیه در حکومت اسلامی گفت: ولایت فقیه یک نقش الهی و مؤید به اراده خداوند است و در دانشگاه های مرسوم دنیا به این نقش ها و شاخصه های الهی و فرامادی توجه نمی شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام جواد علیه السلام بنا بر اراده الهی در سن ۹ سالگی به ولایت و امامت جامعه رسیدند، افزود: حضرت عیسی در گهواره به این جایگاه منصوب شدند که نشان می دهد این جریان جریانی است که از جای دیگری نیرو و قوه دارد و به کلاس رفتن و سواد داشتن نیست.

وی با بیان اینکه علومی که در دانشگاه امام حسین علیه السلام و دیگر دانشگاه های تراز انقلاب تدریس می شود باید متناظر با علوم زمان و نشأت گرفته از علوم اهل بیت(ع) باشد، گفت: در تشکیلات الهی اگر کسی تقوا پیشه کند خداوند خروج از بن‌بست ها را نشانش می‌دهد بنابراین باید خدا را در نظر بگیریم و برای خدا کار کنیم.

سعیدی با بیان اینکه امام صادق علیه السلام فرمودند شیعیان از طینت و سرشت ما آفریده شده اند و در غم و شادی با ما هستند، افزود: در آستانه دهه کرامت و میلاد امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها توجه به نقش کلیدی آنها در جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها با اینکه نتوانستند ازدواج کنند ولی وظایف اجتماعی خود را ترک نکردند، گفت: حضرت در کودکی نیز به سؤالات مراجعان پاسخ می دادند و شیعیان نیز پاسخ های ایشان را می پذیرفتند که نشان می دهد درب خانه اهل بیت(ع) هیچ گاه بسته نیست و همواره یک پاسخگو وجود دارد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به حادثه آبادان و دلایل این حادثه غم بار گفت: افرادی که در این حادثه دخالت داشتند همه تحصیل کرده بودند ولی مشکل این بود که به آنچه آموخته بودند تعهد نداشتند و درس خواندنشان به عمل صالح ختم نشده بود در حالی که در اسلام تأکید بر همراهی ایمان و عمل صالح می‌شود و ایمان بدون عمل صالح به درد نمی‌خورد.

همچنین در ابتدای این دیدار محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه امام حسین علیه السلام به تشریح فعالیت ها و مإموریت های این دانشگاه پرداخت و گفت: جهت‌گیری دانشگاه امام حسین علیه السلام مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری تنظیم شده است و مکتب دانشگاهی و تمدنی امامین انقلاب را تدوین و مورد استفاده قرار می دهد.