به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جمعی از مسئولان فرهنگی خانواده کارکنان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که امروز در سالن امام خامنه ای حرم مطهر  بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی از مجموعه هایی است که از ابتدا تا به امروز رو به رشد بوده و به قدری خوب عمل کرده که یکی از بهترین نیروهای نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه امور امنیتی جز با همکاری همه مجموعه های ذی ربط و خود مردم سامان نمی گیرد، گفت: امنیت نظام به برکت تلاش های فعالانی از جمله نیروی انتظامی که در صحنه ها حضور داشته و اعتماد مردم را به خود جلب کرده حاصل شده بنابراین یکی از ارکان مهم امنیتی که در جامعه ما وجود دارد نیروی انتظامی است که از بسیاری از حوادث پیشگیری می کند.

تولیت آستان مقدس فاطمی با بیان اینکه برخی حوادث اگرچه پدیده ای شوم و خسارت بار است اما درونش عبرت‌هایی وجود دارد، افزود: حادثه ای که در آبادان اتفاق افتاد حادثه ای ناپسند و خسارت‌بار بود که می شد با جلوگیری از برخی رانت ها پیشگیری شود تا برخی افراد برای تأمین مادیات خود جان مردم را به خطر نیندازند.

وی حادثه آبادان را برای همه مسئولان کشور درس آموز دانست و گفت: وقتی به خودروساز می گویند ماشینی که ساخته اید امنیت جانی مردم را تأمین نمی کند عذرش این است که برای من به صرفه نیست در حالی که نباید جوری کار کنیم که برای به صرفه بودن و کسب درآمد اقتصادی به امنیت جانی مردم بی توجهی شود.

سعیدی داستان آبادان را درسی برای همه مجموعه های فعال در جمهوری اسلامی دانست و گفت: در قرآن کریم در جریان کشتی سازی حضرت نوح(ع) برخی این اقدام پیشگیرانه حضرت نوح(ع) را شماتت می کردند ولی ایشان توجهی نداشتند و کار خود را با دقت انجام می دادند و نتیجه این کار خود را هم دیدند.

وی گفت: برخی از افراد کوته بین برای سخت‌گیری‌ها و اجرای دقیق قوانین، مسئولان را شماتت می کنند ولی این شماتت ها نباید باعث شود که مسئولان در اجرای قوانین کوتاه بیایند.

تولیت آستان مقدس فاطمی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید نسبت به مردم مهربان و نسبت با اشرار با شدت برخورد کند، افزود: یکی از وظایف شما عمل به تکالیف شرعی و قانونی برای رضای خدا است زیرا هیچ کسی بهتر از خدا برای تشکر و قدردانی از شما وجود ندارد.