به گزارش پایگاه خبری استان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، دهمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی با حضور آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، ذاکریان فرماندار قم و جمعی از فرهیختگان، مسئولان و شخصیت های عالی رتبه دستگاه‌های نظام سلامت کشور و اساتید ممتاز حوزه و دانشگاه صبح امروز در سالن همایش های مدرسه امام خمینی (ره) برگزار شد.

آیت الله سعیدی در این مراسم با گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به ایام شهادت امام موسی کاظم علیه السلام اشاره کرد و امامت این امام همام را سرمنشاء شکل گیری پالایش بزرگ در جهان اسلام دانست.

وی به موضوع فقه و اخلاق پزشکی اشاره و اظهار کرد: فقه نظامی است که مؤمنان و متدینان در سایه سار آن زندگی مومنانه ای را رقم زده و اخلاق مهمترین سرمایه پویایی این نظام است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامات با اشاره به «ان الشرک لظلم عظیم»، ریاکاری را از بدترین اخلاقیات انسان توصیف کرد و ابراز داشت: شاکله بعثت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله مبتنی بر اتمام مکارم اخلاقی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه نظام سلامت در کشور در چارچوب تمدن اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال مقدر نموده تا نظام اسلامی در قرن اخیر به دست ملت ایران شکل گیرد و مسیر احیای تمدن اسلامی به دست این مردم تسهیل گردد.

سعیدی یوم الله ۲۲ بهمن را روز مطالبه ملت از تمام مسئولان و نهادها دانست و اذعان داشت: جامعه پزشکی و فعالان حوزه سلامت به عنوان نقش آفرینان نظام اسلامی نیز در مسیر مطالبه گری ملت قرار دارند، چرا که نظام پزشکی ما یک نظام مجرد، منقطع و بی ارتباط با جامعه تمدن اسلامی نیست.

وی با تصریح بر اهمیت توجه به الزامات قدم نهادن در مسیر تمدن سازی گفت: انسان همواره در محیط هوشمند الهی زندگی می کند، خداوند متعال بصیر است و بر تمام احوالات و اسرار آدمی واقف است و همه ما تحت نظر الهی که خود قاضی روز جزاست قرار داریم. 

تولیت حرم مطهر بانوی کرامات در تبیین راهبردهای تجلی اخلاق پزشکی، اعتقاد راسخ به آموزه های الهی را مهمترین پایه حرکت در این مسیر دانست و افزود: تجلیل از خدمت رسانان و قدرشناسی عملی از خدمت ها بسیار ارزشمند بوده و تاثیر بسزایی بر تقویت بنیه اخلاقی آحاد مردم دارد.

وی با بیان اینکه وقتی پزشک عزیز و پرستار بزرگواری خدمتی را رقم می زند، در حقیقت واسطه خیر الهی است، یادآور شد: تمام افعال انسانی وابسته به اذن و اراده فعلی خداوند متعال است؛ حضرت عیسی(ع) نیز در شفای بیماران و زنده کردن مردگان همواره بر اذن الله تاکید داشتند.

گفتنی است در این همایش از پرچم های متبرک اعتاب مقدس رونمایی و از خانواده های معزز شهدای گرانقدر سلامت و امنیت تقدیر به عمل خواهد آمد.