به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، عاطفه سعیدی‌نژاد با بیان اینکه ما پیرو مکتب و مذهبی هستیم که به دختران ارزش زیادی گذاشته است، اظهار کرد: تربیت دختر ظرافت ها و حساسیت هایی دارد و از این رو است که پاداشت های بیشتری هم به خانواده های یکه دختر دارند داده می شود و از نظر اسلام خداوند کسی را که خیلی دوست داشته باشد به او دختر می دهد.

وی با بیان اینکه امروز کشور ما در شرایط خاصی است و جنگ امروز در فضای مجازی و بازی های رایانه ای است، گفت:  دختر امروز زمان زیادی را در فضای مجازی سپری می کند و رفتارش با رفتار دختر گذشته متفاوت است از این رو تربیت دختر نیز متفاوت با گذشته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جوان امروز ما علاقه مند به استقلال طلبی است و این استقلال طلبی خود را در قالب مدگرایی نشان می دهد، گفت: امروز اطلاعات کمی از حضرت زهرا و حضرت معصومه سلام الله علیهما در جامعه بیان می شود در حالی که این دو بانو مرجعیت اجتماعی داشتند و حضرت زهرا سلام الله علیها ۴ سال مدیریت فدک به عنوان یک مجموعه اقتصادی بزرگ را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها در بسیاری از جنگ‌ها و حرکت هیا اجتماعی از جمله در فتح مکه و در غدیر خم حضور داشتند، افزود: ما باید حضرت زهرا سلام الله علیها را به صورت تمام و کمال به دختران خود معرفی کنیم و این طور نباشد که ایشان را فقط به عنوان یک بانوی خانه نشین معرفی کنیم.

سعیدی نژاد گمشده امروز دختران را شخصیت واقعی حضرت زهرا سلام الله علیها عنوان کرد و گفت: اگر چه خانواده کانون اجتماع است ولی این خانواده باید امتداد اجتماعی داشته باشد و همانطور که حضرت زهرا  سلام الله علیها تأثیرگذاری اجتماعی داشتند باید دختران ما از این حضرت الگو بگیرند.

وی تصریح کرد: زنان برجسته اسلام جان خودشان را در مسیر تبلیغ دین فدا کردند و فعالیت اجتماعی داشتند بنابراین اگر امروز دختران ما به دنبال الگویها غربی می روند به خاطر این است که شخصیت جامع حضرت زهرا سلام الله علیها به دختران ما معرفی نشده اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه حضرت زینب و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهما نیز راوی مکتب ولایت بودند، گفت: یکی از ویژگی های زن امروز این است که قدرت بیان و روایت گری دارد و باید همانطور که این زنان الگو در اسلام جان خود را در مسیر تبیین و روایتگری حقایق فدا کردند ما نیز در مسیر تبیین حقایق جهاد کنیم.

وی با بیان اینکه جنگ امروز ما جنگ روایت ها است، افزود: امروز زنان جامعه وظیفه دارند که معارف صحیح اهل بیت(ع) را بیان کنند و هر بانویی در محیط پیرامون خود تأثیرگذار باشد.

سعیدی نژاد با بیان اینکه مهمترین فرصت های اثرگذاری را بانوان دارند، گفت: ما برای پیشرفت فقط یک راه بیشتر نداریم و آن درک ظرفیت های خودمان است و یکی از مهمترین ظرفیت های ما داشتن الگوهایی مانند حضرت معصومه سلام الله علیها است که به ما راه و روش زندگی کردن و فعالیت اجتماعی را می آموزد.