به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، متن پیام آیت‌الله سید محمد سعیدی به مناسبت روز عرفه به شرح زیر است:

ماه ذی الحجه یاد آور خاطره های شکوهمند از توحید، عبادت، اخلاص، ایمان، استغفار، ایثار و شهادت بندگان مخلص خداست.
مناسبت های این ماه شریف هر کدام مشتمل بر درس های بزرگی است نهمین روز ازاین ماه پر برکت “روز عرفه”است روز عرفه که مصادف با شهادت مظلومانه حضرت مسلم ابن عقیل علیه السلام نیز می باشد روز دعا، توسل، استغفار و توجه به پروردگار عالم است.

روز عرفه روز تطهیر جان و روز صفا بخشی به دلها و پناه بردن به حصن حصین الهی است. طرد شیطان و زدودن صفات شیطانی و مبارزه با کبر، غرور و استکبار ره‌آورد روز عرفه است.

سالکان کوی دوست پس از عرفه و بهره گیری از این دریای عرفان ومعرفت وسیراب کردن جان با ندای ملکوتی سید الشهدا علیه السلام به ایستگاه شگفتی ساز قربان وارد می شوند.

روز عید قربان روز رستاخیز ایمان و اخلاص، روز آزمایش و امتحان الهی ، روز صبر، تسلیم، توکل، روز گذشتن از امیال و آرزوها و قربانی کردن و تقدیم همه داشته ها به پیشگاه ربوبی است.

در کنار مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام از درگاه الهی برای امت اسلام پیروزی در همه عرصه ها و برای حجاج عزیز حج مقبول، سعی مشکور و برای ملت شریف ایران اسلامی تحت زعامت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی عزت، سلامت و توفیق مسئلت می کنم.

امام جمعه و تولیت آستان مقدس قم