به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امشب بعد از نمازعشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: درایام بسیار مبارکی قرار داریم که از عید قربان شروع می شود و حدود ۱۵ روز تا روز مباهله مراسم جشن و سرور برگزار می شود که مهم‌ترین عید در این میان، عید غدیر است.

استاد حوزه‌علمیه خاطر نشان کرد: کسانی که در مسیر زندگی خود ولایت و اهل بیت(ع) را کنار گذاشتند و به قرآن تمسک جستند ظلم و خطای بزرگی را درعالم هستی مرتکب شدند چرا که نبی گرامی اسلام بر اساس روایت ثقلین قرآن و اهل بیت(ع) را در میان امت خود به یادگار و امانت گذاشتند.

رئیس ستاد مردمی غدیر تاکید کرد: قرآن بدون مفسران واقعی که اهل‌بیت(ع) هستند قابل درک نیست و حرف ظالمانه‌ای را بیان کردند، کسانی که گفتند قرآن ما را کفایت می کند و اهل‌بیت(ع) را خانه نشین نمودند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت‌معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: در ایام غدیریه باید بذر محبت علوی در میان دل‌های خود و اولاد خود کاشته شود چرا که بدون محبت  و ولایت حضرت علی علیه السلام امکان کمال و سعادت اخروی نیست.

وی افزود: آیه «اولی الامر» نشان دهنده جایگاه ویژه اهل‌بیت(ع) در نزد خداوند است که اطاعت از اهل‌بیت(ع) همچون اطاعت از اوامر خدا لازم و واجب است.

فرحزاد در ادامه گفت: قرائت زیارت جامعه کبیره در روز عیدغدیر سفارش و توصیه شده است چرا که حاومی مضامین بسیار ارزشمند و مهمی است.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان داشت: بزرگترین روز در این ایام، عید بزرگ غدیر است چرا که در عالم هستی از ابتدای خلقت تا انتهای خلقت، روزی بالاتر از غدیر خم توسط خداوند خلق نشده است و این مسئله در روایات متعددی از لسان اهل‌بیت(ع) تصریح شده است.

وی تاکید کرد: طبق فرمایش و قسم‌های متعدد امام صادق علیه السلام روزی بالاتر از غدیرخم در عالم خلق نشده است چرا که غدیر نتیجه تمام زحمات انبیاست.

فرحزاد خاطرنشان کرد: لازم است از روز عید قربان برای عیدغدیر برنامه ریزی کنیم و «ایام غدیریه» در جامعه نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

استاد حوزه‌علمیه یادآور شد: یکی از مناسک عیدغدیر، اطعام است که باید اهتمام ویژه ای به اطعام در این روز داشته باشیم چرا که برکات و آثار بسیاری را دارد.

وی اظهار داشت: راه اندازی کاروان‌های شادی در روز عیدغدیر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر و استان‌های دیگر، پذیرایی از مردم و… باید در این ایام نهادنیه و فرهنگ سازی شود.

فرحزاد در پایان گفت: خواندن عقد اخوت، ادای قرض مقروضین، آزاد نمودن زندانیان نیازمند، هدیه دادن، بیعت با امام‌زمان علیه‌السلام، صله‌رحم و دید و بازدید، برپایی جشن و سرور، انفاق، صدقه و… از جمله مناسک این روز بزرگ است.