به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، سیدصولت مرتضوی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مأموریت امروز ما نظارت بر اجرای پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور به قم است، اظهار کرد: در سال گذشته منابع خوبی به طرح های مختلف زیربنایی اختصاص یافته و ۵ تا ۶ درصد بیش از تعهد سال ۱۴۰۰ منابع اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی در قم پیشرفت مطلوبی داشته است، افزود: یکی از طرح های مصوب دولت در استان قم تأسیس کارخانه تولید چادر مشکی بود که افق این طرح تولید ۱۸ میلیون متر پارچه چادر مشکی در سال است که از طرح های شاخص است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه تولید منسوجات ما عقب هستیم گفت: دولت با کمک به طرح تأسیس کارخانه تولید چادر مشکی در قم با تولید سالانه ۱۸ میلیون متر، و افزایش تولید کارخانه چادر مشکی چهارمحال و بختیاری از ۱۰ میلیون متر به ۲۶ میلیون متر و همچنین حمایت از بخش خصوصی تولید چادر مشکی در اصفهان امیدوار است که نیاز اولیه کشور در این زمینه را تأمین کند.

وی با اشاره به طرح مسکن سازی در استان قم گفت: در استان قم حدود ۸۵ هزار نفر واجد شرایط هستند که برای ۵۰ درصد زمین مناسب تدارک دیده شده و زمین ۵۶۰ هکتاری به شهر الحاق می شود و زیر ساخت ها هم با همت وزارت راه و شهرسازی تأمین می شود.

مرتضوی با بیان اینکه تا کنون دو وعده از سه وعده دولت در سفر به قم برای توسعه حرم مطهر بانوی کرامت محقق شده است، گفت: اختصاص زمین ۴۸ هکتاری برای پشتیبانی از طرح های توسعه ای حرم مطهر و اختصاص بودجه مصوب دولت محقق شده است و پیگیری ها برای ساختمان بانک صادرات داخل حرم نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در این سفر مأموریت بررسی سه طرح در استان قم را داریم که یکی پروژه متروی قم، دیگری پروژه منوریل و سومین طرح هم فرودگاه قم است که ازاین سه طرح مترو آماده بهره برداری است و فقط تأمین ناوگان ریلی مانده است.

معا.ون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه فرودگاه از ضروریات شهر مقدس قم است و باید از بن‌بست خارج شود، گفت: امروز موضوع احیای دریاچه قم هم در دستور کار قرار گرفت و ماده ۲۳ آن در دست اقدام است و امیدواریم دولت صادق الوعد به وعده هایش جامه عمل بپوشاند.

همچنین در این دیدار سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم با بیان اینکه سفر معاون اجرایی رئیس جمهور برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به قم صورت گرفته است، گفت: ما در استان همه تلاشمان را انجام دادیم که تا جایی که ممکن است با اجرایی شدن مصوبات سفر مسیر خدمت برای مردم تسهیل شود.