به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی عصر شنبه در جشن عید سعید غدیر خم که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: خداوند برای ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام در غدیر به پیامبری که همه تلاش خود را برای ترویج دین خدا انجام داده بودند فرمودند اگر این کار را انجام ندهی رسالتت را انجام نداده ای.

وی با بیان اینکه معنای آیه ۶۷ سوره مائده این است که همه احکام الهی که پیامبر در طول رسالت خود بیان کرده بودند بدون ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام هیچ هست، گفت: ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام متمم و مکمل همه احکام الهی است و مانند نماز که اگر بدون تشهد و سلام خوانده شود از اول باطل است دین اسلام هم بدون ولایت هیچکدام از اعمالش قبول نیست و باطل است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خلافت و امامت بحث مهمی است که خداوند به عنوان اکمال دین و اتمام نعمت و عامل رضایت به اسلام از آن یاد کرده است، افزود: مغفول واقع شدن مسأله ای به این مهمی بعد از پیامبر صلوات الله علیه و آله دلایلی دارد که مهمترین دلیل آن عدم همراهی مردم است.

وی افزود: خداوند به پیامبر صلوات الله علیه و آله می فرماید خدا با دو چیز تو را تأیید کرده که اول نصرت و یاری خودش و دوم همراهی مؤمنین است بنابراین در دنیا همراهی مؤمنین به قدری اهمیت دارد که اگر خدا آنچه را که لازم بود گفت و پیامبرش هم آنچه را لازم بود انجام داد ولی مؤمنین دین خدا را یاری نکردند همه آنچه انجام شده است کنار می رود.

سعیدی با بیان اینکه در نصب خلافت خدا کم نگذاشت و پیامبر صلوات الله علیه و آله به وظایفشان عمل کردند، گفت: وقتی مردم آن زمان همراهی نکردند و واقعه بزرگ غدیر را نادیده گرفتند بعد از آن هر چه استدلال شد دیگر فایده ای نداشت و مردم حقیقت را نپذیرفتند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی ما هوشیار نگه داشتن مردم است، افزود: چند روز پیش در کشور ما دشمن تبلیغات فراوانی کرد که کشف حجاب دیگری را رقم بزند ولی با هوشیاری مردم تیر آنها به سنگ خورد.