به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، نشست امنای اعتاب مقدس شیعیان جهان با حضور تولیت ها و نمایندگان اعتاب مقدس علویه، حسینیه، عباسیه، کاظمیه، عسکریه، رضویه و معصومیه و نمایندگان سازمان اوقاف و امور خیریه اسران، تولیت مسجد کوفه، دیوان وقف شیعی و مزارات عراق روز گذشته به میزبانی عتبه علویه برگزار شد.

این نشست به ریاست حیدر الشمّری رئیس دیوان وقف شیعی عراق و دبیری سیدعیسی خرسان تولیت عتبه علویه برگزار و در این نشست بر هم افزایی، تعامل و گسترش ارتباطات بین اعتاب مقدس تأکید و راجع به مراسم اربعین نیز مطالبی بیان شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی‌نژاد که به نمایندگی از آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در این نشست حضور داشت اظهار کرد: اعتاب مقدس باید به مسائلی که مورد نیاز جامعه است بپردازند و در این راستا آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ابتکار عملی در راه اندازی ترتیل خوانی جمعی قرآن کریم انجام داده است و باید پا را فراتر بگذاریم و مفاهیم قرآنی را با همکاری اعتاب مقدس در جامعه گسترش دهیم.

وی تصیح کرد: گروه های مخربی در رژیم صهیونیستی و کشورهای دیگر راه اندازی شدند تا شبهاتی را مطرح کنند و ارتباط نسل جوان را با اهل بیت قطع کنند و نگذارند که جوانان به سمت اعتبات مقدس و اهل بیت علیهم السلام بروند.

مشاور تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به اهمیت نظام خانواده و خطراتی که خانوده را تهدید می‌کند، گفت: دشمنان به دنبال از بین بردن نظام خانواده هستند و خوب است که اعتاب مقدس در این زمنیه همکاری کنند و پاسخ شبهات را بدهند و اجازه ندهند که دشمن به اهدافش برسد.

وی با بیان اینکه اربعین از ظرفیت های بزرگ شیعه است، افزود: باید به این مراسم عظیم نگاه فرهنگی داشته باشیم و خوب است که تبلیغات متنوعی راجع به اهمیت توسل و زیارت اهل بیت علیهم السلام و تحکیم نظام خانواده در طول مسیر اربعین انجام شود و زائران برای تقابل با نقشه های دشمن توجه داده شوند.