پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف در گفت‌وگویی با بیان اینکه همایش طوبی کرامت با هدف تجلیل از قرآن آموزان مرکز قرآن و حدیث در رشته‌های حفظ، قرائت، ترجمه و مفاهیم کل قرآن همه ساله در آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، گفت: از ابتدای تأسیس مرکز تا بهار ۱۴۰۱در رشته حفظ ۲۶ هزار و ۵۹۶ نفر کلاس برگزار شده است.

وی افزود: در رشته قرائت ۵۴ هزار و ۲۶۱ نفر کلاس برگزار شده که در این کلاس‌ها از گروه سنی کودک، نوجوان، جوان، میانسال و بزرگسال پذیرش شده اند.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با تأکید بر اینکه در رشته های معارفی نیز در این مدت ۴۲ هزار و ۹۳۵ نفر کلاس برگزار شده است، تصریح کرد: کلاس‌های معارفی شامل کلاس‌های احکام، تربیت فرزند، سبک زندگی، آموزش‌های پیش از ازدواج، همسرداری، تغذیه سالم و دیگر رشته‌های مرتبط در حوزه های حدیثی و قرآنی و مباحث مرتبط با مهدویت می شود که با راه اندازی بخش مجازی علاقه‌مندان از سراسر کشور بدون محدودیت زمان و مکان می‌توانند در این کلاس ها ثبت نام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مشرف با اشاره به اینکه مرکز قرآن و حدیث صرفاً در مبحث آموزش فعال نیست بلکه در عرصه تربیت مربی نیز فعالیت گسترده ای دارد، گفت: یکی از امتیازهای مرکز برای نوجوانان حافظ و برگزیده در رشته‌های حفظ و قرائت این است که پس از کامل کردن برنامه حفظ و قرائت با حضور در کلاس‌های تربیت مربی می‌توانند پس از گذراندن این کلاس‌ها در مراکز قرآنی به عنوان استاد مشغول فعالیت شوند.

وی همچنین از برگزاری ۱۰۴۲نفر کلاس تربیت مربی از ابتدای تاسیس مرکز تاکنون خبرداد، افزود: در مجموع در مرکز قرآن و حدیث بیش از۱۲۴ هزار و ۸۳۴ نفر کلاس از ابتدای تاسیس مرکز تاکنون برگزار شده که از این تعداد ۶۰ درصد شرکت کنندگان در کلاس ها بانوان و ۴۰ درصد دیگر برادران هستند.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه بخش غیر حضوری از ابتدای راه اندازی مرکز به عنوان یک بخش آموزشی در مرکز فعال بوده است، تصریح کرد: پس از شیوع گسترده بیماری کرونا و مجازی شدن فعالیت‌های آموزشی بخش غیرحضوری و مجازی مرکز قرآن و حدیث نیز رشد و شکوفایی به سزایی داشته است و از ابتدای تاسیس مرکز تاکنون سهم بخش غیرحضوری و مجازی از برنامه آموزشی حدود ۱۳ هزار و ۸۶۶ نفر کلاس بوده است و سهم بخش حضوری نیز ۱۱۹هزار و ۹۶۸ نفر کلاس است.

حجت الاسلام والمسلمین مشرف با بیان اینکه همایش طوبای کرامت با هدف تجلیل از برگزیدگان مرکز قرآن و حدیث در رشته‌های حفظ، قرائت، ترجمه و مفاهیم کل قرآن همه ساله برگزار می‌شود، گفت: در سال جاری در همایش طوبی کرامت ۶۸ نفر در سه رشته حفظ، قرائت و ترجمه و مفاهیم کل قرآن مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی همچنین بیان اینکه از ابتدای تاسیس مرکز تاکنون در قالب همایش طوبی کرامت ۱۰۱۰ نفر تقدیر شده اند، ادامه داد: از این تعداد ۷۳۴ نفر آنها حافظ کل قرآن کریم بوده‌اند.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس با اشاره به ترم تابستان مرکز و اینکه ظرفیت ثبت نام در بعضی از رشته‌های معارفی برای علاقه‌مندان همچنان امکان‌پذیر است، تصریح کرد: همزمان با ترم تابستان ۷۰۰۰ نفر به صورت حضوری و مجازی در کلاس‌های مرکز قرآن و حدیث ثبت نام کرده اند.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان برای اطلاع از کلاس‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث و برای ثبت نام حضوری، نیمه حضوری، مجازی و تلفنی در بخش ملی و بین الملل مرکز قرآن و حدیث با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث به آدرس qhkarimeh.ir ویا صفحات مرکز در شبکه های اجتماعی به آدرس @qhkarimeh می‌توانند از شیوه ثبت نام در کلاس‌ها و رشته‌های قرآنی و معارفی کسب اطلاع کنند.