به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در سومین روزماه  محرم بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: حرکت امام حسین علیه السلام صرفا حرکت علیه زور و باطل نبود بلکه حضرت در کنار قیام علیه ظلم به دنبال دگرگونی فرهنگی در وضعیت مردم بودند.

وی افزود: بعد از رحلت نبی خدا مردم از دین فاصله گرفتند و از دین فقط اسم و رسمی باقی مانده بود و اصول دین در زندگی مردم دیده نمی‌شد.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: طبق بیان حضرت سید‌الشهدا ایشان به دنبال قدرت طلبی و… نبود بلکه خروج حضرت در راستای اصلاح سیره و دین نبی خدا بود.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: هموراه می توان از روش رفتاری و سبک زندگی هدفمند حضرت امام حسین علیه‌السلام بهره گرفت و استفاده نمود چرا که در تک تک روضه‌ها درس و عبرت است.

وی افزود: بنابر گفته شاعر معروف «فرزدق» خطاب به سید الشهدا، قلوب مردم همراه ولی خداست اما شمشیرها علیه سید‌الشهداست و این قساوت و شقاوت به خاطر حب به دنیا در رفتار مردم بود.

مومنی تاکید کرد: طبق فرموده امام حسین علیه‌السلام در جواب فرزدق، خداوند هیچ بدی برای بندگان نمی‌خواهد و هر آنچه از خدا برسد نیکوست و خداوند هر روز تقدیر جداگانه دارد و باید تسلیم در برابر اوامر و تقدیرات خداوند باشیم.

وی خاطر نشان کرد: رزق اشک ،عزاداری ، محبت و محفل نشینی در اقامه عزا جای شکر دارد و باید با تمام وجود قدردان این نعمت باشیم چرا که اقامه عزا باعث رضایت خداوند و مایه تقرب انسان به درگاه الهی می‌شود.

مومنی در پایان گفت: امام حسین علیه‌السلام از آنچه خداوند مقدر کرده بود راضی و از مسیر رضایت و تسلیم هیچگاه خارج نشدند.