به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام غفاری در گفت و گویی اظهار کرد: مراسم‌های مختلف در حرم مطهر پیش از اذان صبح آغاز می‌شود و تا بعد از نماز عشا ادامه خواهد داشت و ۶ خادم بخش صوت حرم مطهر در سه شیفت برای انعکاس صوت مراسم و محافل تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که با پخش صوت با کیفیت، فضای معنوی و آرامی در حرم مطهر برای زائران فراهم شود، افزود: فعالیت واحد صوت هر روز سحرگاه قبل از اذان صبح با پخش برنامه پیشخوانی و مناجات و قرائت زنده قرآن و اذان آغاز و در ادامه از ساعت ۷:۱۵ برنامه خطبه خوانی خادمان حرم مطهر دنبال می شود.

رئیس اداره تبلیغات حرم بانوی کرامت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب به زائران را از وظایف واحد صوت دانست و ادامه داد: در این راستا از ساعت ۸ تا ۱۲ کلیپ های مذهبی نوای کریمه، توصیه های بهداشتی و دیگر تذکرات لازم برای زائران توسط واحد صوت در صحن ها و رواق های حرم مطهر پخش می شود.

وی با اشاره به تأثیر بالای کیفیت صوت در درک مطلب توسط مخاطبان گفت: از ساعت ۱۲ مراسم رسمی سخنرانی و مداحی حرم مطهر توسط واحد صوت حرم مطهر با کیفیت صدای مناسب پخش می شود و در ادامه قرائت قرآن، اذان و نماز ظهر شبستان امام خمینی(ره) در تمام اماکن حرم پخش می شود.

غفاری افزود: بعد از نماز عصر نیز پخش قرائت زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها تا ساعت ۱۴ و پس از آن تا ساعت ۱۹ پخش کلیپ های نوای کریمه و توصیه های بهداشتی در دستور کار واحد صوت است.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۹ تا اذان مغرب نیز پخش مراسم سخنرانی و مداحی و پس از آن پخش قرائت قرآن، اذان و نماز و سپس مراسم سخنرانی و مداحی به صورت زنده از سیستم صوتی حرم مطهر پخش می شود.

رئیس اداره تبلیغات حرم مطهر بانوی کرامت اضافه کرد: صوت مراسم شبستان امام خمینی (ره) و کلیپ ها در همه صحن‌ها، رواق‌ها و شبستان‌های داخل حرم مطهر و در خارج از حرم مطهر نیز در میدان آستانه، خیابان شبستان و ابتدای خیابان ارم پخش می شود.

وی افزود: همچنین حرم مطهر قابلیت پخش صوت در خیابان صفائیه تا میدان جانبازان( دور شهر)، خیابان اراک تا میدان مطهری، خیابان ارم تا سه راه بازار و بلوار بهار و بلوار منتظری تا مصلای قدس را دارد که در روزهای راهپیمایی و مراسم خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

غفاری گفت: تمامی مراسم حرم مطهر از جمله قرائت قرآن، اذان، سخنرانی ها و مداحی ها هر روز توسط واحد صوت ضبط و در اختیار واحد رسانه برای آرشیو و فعالیت‌های رسانه ای قرار داده می شود.