به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، طرح «در مکتب بانوی تمدن‌ساز» ویژه جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان قم از پنجشنبه ۲۷ مردادماه از ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن امام خامنه ای واقع در صحن صاحب الزمان عجل الله فرجه الشریف حرم مطهر بانوی کرامت آغاز شد.

این طرح در قالب برگزاری اردوی حضوری جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان قم در بارگاه نورانی کریمه اهل بیت سلام الله علیها، بانوی تمدن ساز ایران اسلامی و بازدید هدفمند از موزه فاطمی در تابستان و سال تحصیلی پیش رو، عملیاتی می شود.

چند هزار نفر از معاونان و مربیان پرورشی، معلمان و کادر مدیریتی مدارس قم و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از دانش آموزان قمی در این طرح بزرگ شرکت می کنند.

این طرح فرهنگی با هدف تبیین اهداف و دستاوردهای هجرت تاریخی و تمدن ساز بانوی کرامت از مدینه به قم، با ابزارها و شیوه های هنری و برپایه گفتمان و چیدمان جدید آثار موزه ای در موزه آستان مقدس قم، اجرا می شود.

کارگاه معصومه شناسی و حرم شناسی در بخش خدمات فرهنگی، برنامه های ویژه پسران در مرکز نوجوانان فاطمی و ویژه دختران در امور فرهنگی خواهران و بازدید روایت محورِ موزه فاطمی از جمله برنامه های این طرح است.

این طرح مشترک بین آستان مقدس فاطمی و نهاد آموزش و پرورش قم برگزار می شود.