به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام محمدباقر مشکاتی در گفت و گویی از بازدید ۵۰ توریست هندی در ماه گذشته به صورت گروهی و خانوادگی از موزه فاطمی خبر داد.

وی افزود: راویان موزه فاطمی، گنجینه ها و گنجواره های موزه را بر اساس گفتمان و چیدمان جدید محتواگرا، برای اغلب توریست ها روایت‌گری کرده و درس‌ها و عبرت‌های نهفته در اشیاء و آثار موزه ای را با این گردشگران غیرایرانی به اشتراک گذاشتند.

رئیس اداره موزه فاطمی با اشاره به افزایش حضور توریست های خارجی در موزه، معرفی مستمر موزه فاطمی در فضای مجازی، هماهنگی و تعامل با اداره روابط بین الملل حرم مطهر، ارتباط گیری با گروه های گردشگری، تورلیدرها و آژانس های مسافرتی قم از سوی اداره موزه آستان در کنار تسهیل حضور گردشگران خارجی در ایران و قم در دولت جدید را از عوامل افزایش بازدید کنندگان غیرایرانی و توریست‌ها برشمرد.

وی گفت: بازدید کنندگان علاوه بر حظ بصری و تفریحی و انتظاری که از مشاهده آثار موزه ای دارد؛ با اهداف سفر تمدن ساز بانوی کرامت از مدینه به قم و پیشینه معماری، فرهنگی و خدماتی بارگاه فاطمی و نیز با بسیاری از مفاهیم و آموزه های اسلام و تشیع به صورت منسجم و هدفمند بر بستر سناریو و روند چیدمان در تالار عترت موزه فاطمی آشنا می شوند.

مشکاتی اظهار امیدواری کرد که با سلسله برنامه ها و اقداماتی که در راستای معرفی روز افزون موزه فاطمی به عنوان اولین موزه عمومی ایران و یکی از غنی ترین و متنوع ترین موزه های اسلامی، در حال انجام است و با اجرای طرح ها و ارتباطاتی که در راستای جذب  توریست و بازدیدکننده خارجی در دست داریم؛ شاهد حضور حداقل ۱۰ درصد از گردشگران خارجی قم در موزه فاطمی باشیم.

وی اضافه کرد: ساعات بازدید از موزه فاطمی همه روزه از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۶ و جمعه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۶ است و علاقه‌مندان برای بازدید از موزه فاطمی می توانند در این ساعات به میدان آستانه، جنب درب یک حرم مطهر بانوی کرامت مراجعه کنند.

رئیس اداره موزه فاطمی گفت: علاقه مندان برای تهیه بلیت اینترنتی می‌توانند به وبگاه قم تیکت به نشانی   www.qomticket.com مراجعه و در بخش بلیت موزه های قم روی گزینه موزه فاطمی رفته و بر روی گزینه انتخاب بلیت کلیک، سپس با انتخاب نوع و تعداد بازدید مبلغ بلیت را پرداخت و بلیت اینترنتی و پیامک تأیید را دریافت کند؛ هر بلیت تا سه ماه اعتبار دارد.

وی خاطرنشان کرد: کانال موزه فاطمی به آدرس haramqom_museum@ در پیام رسان ایتا و اینستاگرام برای معرفی آثار و ارائه محتواهای مختلف در دسترس عموم علاقه‌مندان است.