به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جمعی پاسداران استان های مختلف کشور که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: حادثه کربلا و کارهایی که امام حسین علیه السلام در روزهای آخر انجام دادند به قدری قابل مطالعه است که هرچه انسان دقت می کند باز هم به عمق مسأله پی نمی برد.

وی با بیان اینکه بعد از پیامبر صلوات الله علیه و آله دستگاه تبلیغاتی دشمن با همه توان و بی پروا عمل کرد، گفت: آنها از ابزارهایی استفاده می کردند که در دستگاه اهل بیت و اولیاء خدا پذیرفته شده نیست و با دروغ، تهمت و جنایت جوری امیرالمؤمنین علیه السلام را معرفی کردند که مردم گمان می کردند که ایشان نماز نمی خواند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دستگاه تبلیغاتی دشمن امام حسین علیه السلام را جوری معرفی کرده بود که بسیاری از مردم برای ثواب کردن در قتل ایشان مشارکت کردند، تصریح کرد: امام حسین علیه السلام فرمودند آیا من حلال خدا را حرام کردم و آیا کسی از شما را کشته ام که با من می جنگید؟ در پاسخ می گفتند به خاطر بغضی که از پدرتان داریم با شما می‌جنگیم.

وی با بیان اینکه اگر می خواهید به جایی برسید هیچگاه کینه محب امیرالمؤمنین علیه السلام را در دل نداشته باشید، گفت: محب امیرالمؤمنین حتی اگر در برخی امور با شما مخالف باشد نباید از او کینه به دل گرفت زیرا این کینه برداشت ها و تحلیل های ما را وارونه می کند.

سعیدی گفت: یکی از کارهای مهم اولیاء خدا این است که حوصله می کنند که دشمن یا توبه کند و یا ماهیت خودش را نشان دهد.

وی ادامه داد: در جریان شهادت حاج قاسم که دوست و دشمن از او تجلیل کردند با گذشت زمان ماهیت برخی افراد با بیان کردن مواضع خود و جسارتی که به سردار سلیمانی کردند روشن شد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: امام حسین علیه السلام که شعارشان این بود که من مرگ باعزت را به حیات با ذلت ترجیح می دهم در روز عاشورا از دشمن درخواست آب کردند تا ماهیت دشمن خود را معرفی کنند که اینها چطور افرادی هستند.

وی با بیان اینکه در انقلاب ما هم از این حادثه ها اتفاق افتاده است گفت: ما باید در زندگی و کار خود خدا و احکام دین خدا را به خوبی بشناسیم و به آن ملتزم شویم، به هر لقمه ای لب نزنیم، هر حقوقی را نگیریم، از تبعیت شیطان پرهیز کنیم و خدا را عبادت کنیم تا بتوانیم به درستی راه درست را از نادرست تشخیص دهیم و عاقبت به خیر شویم.