به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود طالبی مدیرکل بازرسی استان قم پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان ارشد قضایی استان قم با آیت‌الله سید محمد سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: کار سازمان بازرسی نظارت بر دستگاه‌های استان است از این رو بدنه این سازمان را نیروهای متخصص در رشته‌های مختلف تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه بازرسی ها به صورت دوره ای و با حضور در دستگاه های اداری صورت می گیرد، افزود: خروجی بازرسی‌ها به اصلاح فرایندها و اثربخشی مالی در تضییع بیت‌المال برمی‌گردد.

مدیرکل بازرسی استان قم با بیان اینکه به دنبال بازرسی‌ها مبالغ زیادی به بیت‌المال عودت داده می‌شود، ادامه داد: در سال گذشته ما ۱۷۰ میلیارد تومان اثر بخشی مالی در استان قم داشتیم که حدود ۱۵۸ میلیارد تومان آن به بیت المال برگشته است و ۱۲ میلیارد تومان نیز به جیب مردم بازگشته است.

وی با بیان اینکه برخورد با افراد مجرم و متخلف در اولویت اقدامات بازرسی است، گفت: تمامی نیروهای ما از افراد مؤمن، متدین و مذهبی هستند و با هر عنوانی که در دستگاه‌های اداری ورود پیدا می‌کنند به بحث عفاف و حجاب هم توجه دارند و با برخوردهای نرم و تذکر به مدیر هر مجموعه سعی در اصلاح موارد دارند.

طالبی با بیان اینکه بیشتر دستگاه ها از نظر عفاف و حجاب وضعیت مطلوبی دارند، افزود: تعداد محدودی از مراکز مشکلات جدی در بحث عفاف و حجاب دارند که مشکل آن‌ها نیز درحال پیگیری است.

وی تصریح کرد: با تغییر مدیریت استانی مدیرانی که مشکل داشتند جابجا شدند و اکنون ترکیب مدیرکل‌های استان از نظر سلامت، وضعیت خوبی است.