به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، کاروان خادمان موکب حرم مطهر بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده روی اربعین با بدرقه توسط تولیت حرم مطهر از جوار مضجع پاک کریمه اهل بیت سلام الله علیها به عراق اعزام شدند.

هادی محمود نژاد مدیر موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در گفت و گویی اظهار کرد: ۱۵۰ نفر از خادمان آستان مقدس بانوی کرامت شامل ۴۷ خادم خواهر و ۱۰۳ خادم برادر برای ارائه خدمات مختلف مورد نیاز زائران اربعین حسینی به موکب آستان مقدس واقع در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده روی اربعین نجف به کربلا اعزام شدند.

وی برگزاری مراسم معنوی سخنرانی و مداحی، ارائه خدمات حوزه درمان، پذیرایی و اسکان زائران، تعمیر کیف، کفش، عینک و ویلچر، خدمات فنی و ارائه دیگر خدمات مورد نیاز زائران را از جمله فعالیت های موکب حرم مطهر بانوی کرامت عنوان کرد و گفت: امسال دو سالن به بخش خواهران و برادران موکب اضافه شده و در مجموع ظرفیت اسکان شبانه به دو هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

مدیر موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان موکب آستان مقدس به هلال احمر واگذار شده است، گفت: در مجموع ۲۵۰ نفر شامل ۴۲ خادم درمانی از طرف هلال احمر، ۳۷ خادم رسانه ای از طرف صدا و سیما، ۳۵ خادم حسینیه کودک و ۱۳۵ خادم حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در این موکب خدمت رسانی خواهند داشت.

وی ادامه داد: ۳۵ نفر از خادمان پیشرو موکب آستان مقدس فاطمی حدود یک ماه پیش به کشور عراق اعزام شدند که مقدمات خدمت را فراهم کرده اند و در موکب حضور دارند و ۱۵۰ خادم هم امروز اعزام شدند.

محمودنژاد با اشاره به اینکه شروع خدمت خادمان در موکب از روز پنجشنبه ۱۷ شهریور ماه خواهد بود، اظهار کرد: خدمات پذیرایی در سه وعده صبحانه، نهار و شام و توزیع میان وعده و نوشیدنی خواهد بود و هر روز بعد از نماز عصر مراسم عزاداری و بعد از نماز عشا مجلس سخنرانی و سوگواری برپا خواهد بود.

وی با بیان اینکه موکب حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان صحن دوم این آستان مقدس در کشور عراق در اختیار عاشقان اهل بیت علیهم السلام خواهد بود، افزود: یک حسینیه نیز به عنوان رواق کودک به زائران پسر و دختر کودک و نوجوان اربعین حسینی خدمت رسانی خواهد داشت.