به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام و‌المسلمین حامد کاشانی طی سخنانی بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: اینکه عده ای صلح امام حسن علیه السلام با معاویه را صرفا به عنوان فریب خوردن امام حسن علیه‌السلام  یاد می‌کنند از حلقوم دستگاه‌های تبلیغاتی معاویه بیرون می‌آید که فهم این مسئله نیازمند تحلیل رخدادهای تاریخی است.

وی افزود: در زمان حیات رسول خدا جریاناتی بودند که نبی خدا را در تمامی مسائل مقدم می‌دیدند که رهبر اصلی این جریان وجود مبارک حضرت‌علی علیه‌السلام بود اما در مقابل جریاناتی بودند که قائل به خطای رسول خدا بودند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: تطهیر معاویه در کتب تاریخی و روایی حاصل تفکر جریانی است که نبی خدا را خطا کار می‌دیدند و نفرین رسول خدا علیه معاویه را مایه تقرب معاویه به خدا می‌دانستند.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: تمام عالم هستی زیر پرچم علم و هدایت نبی خداست و عامل ارتقاء انبیاء عظام در روز قیامت، وجود مبارک رسول خداست.

وی افزود: جریان انحراف متاسفانه نبی خدا را از معیار و ملاک حق و باطل بودن جدا نموده و برای امت اسلام شاخصه‌های جعلی معرفی کردند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: عاری نمودن قرآن کریم از توضیحات، تفسیرات و تبیینات رسول خدا،  باعث می‌شود جامعه به سمت ابهام پیش برود که این مسئله حاصل تلاش جریان حاکم بعد از رحلت رسول خدا بود.

وی افزود: نسبت دادن روایت‌های ناروا و به دور از عقل وشرع به نبی خدا، حذف توضیحات رسول خدا از آیات قرآن، حجت انگاری سیره خلفا در کنار سیره نبوی و حذف «ثقلین» تماما از اقدامات جریان حاکم بعد از رحلت رسول خدا بود که در ۱۲ سال به مرور انجام شد.

کاشانی تاکید کرد: ابداع «سیره شیخین» در کنار سیره نبوی باعث شد حضرت‌علی ‌علیه‌السلام آن را قبول نکند و مجددا ۱۳ سال دیگر خانه نشین شد و در مجموع خانه نشینی حضرت ۲۵ سال طول کشید.

وی اظهار داشت: غلاف شمشیرهایی که در واقعه کربلا شکسته شد و دشمنان سید‌الشهدا دست به شمشیر شده و جنگ نمودند در روز سقیفه شکسته شده بود و پایه گذار واقعه عاشورا در حقیقیت از روز سقیفه آغاز شد.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: ریشه ماجرای عاشورا از سقیفه شروع شد و جریان حاکم تمام توان خود را معطوف به حذف جریان نبوت و امامت کرده بود.

کاشانی خاطر نشان کرد: جریان خلافت که برای خود سیره ابداع کرده بود مخالفان سیاسی خود را مهلت نمی داد و به قتل می‌رساند در حالی که سیره نبوی اینگونه نبود.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: شهادت حضرت زهرا سلام الله‌علیها ، شهادت امام حسین علیه السلام و دیگر افرادی که توسط این جریان به شهادت رسیدند نتیجه تفکر جریان حاکم بعد از رحلت رسول خدا بود در حالیکه مخالفت حضرت زهرا سلام الله‌علهیا یک مخالفت خاموش و بدون لشگرکشی بود.

وی در پایان گفت: جنایات کربلا میوه ارگانیک رفتارها و تفکرات گذشته  جریان حاکم بعد از رحلت رسول خدا بود.