به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: زیرپا گذاشتن اوامر الهی باعث می شود انسان هیچ منزلت و جایگاهی نزد خداوند نداشته باشد چرا که مقدم داشتن دنیا بر امور معنوی منزلت انسان را از بین خواهد برد.

وی افزود: متاسفانه عده ای از مسلمانان آداب ظاهری اقامه نماز و … را نمی دانند و حتی زمانی که مجلس سخنرانی برپا می‌شود عده ای در همان مجلس شروع به خواندن نماز و قرائت دعا می کنند در حالیکه گوش دادن به بیان فضایل اهل‌بیت(ع) و شنیدن معارف اسلامی کمتر از خواندن نماز مستحبی نیست.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: هنگامی که قرآن کریم قرائت می شود باید مستمعین سکوت کنند و حرف نزنند و به دقت گوش نمایند چرا که عظمت کلام خدا همانند عظمت خداوند بر مخلوقات است.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: سخن گفتن از امور دنیوی در عتبات مقدس و مشاهد مشرفه جلوه خوبی ندارد بلکه در این اماکن باید تمام وجود انسان معطوف به امور معنوی شود.

فرحزاد تاکید کرد: وقتی که اذان گفته می شود باید خودمان را آماده نماییم و کارهای خود را به تاخیر بیندازیم چرا که سخن گفتن با خداوند بر تمامی امور اولویت دارد.

وی افزود: خواندن نماز اول وقت همانند رضوان خداست اما خواندن نماز با تاخیر، غفران خداوند است چرا که فرمان خداوند با تاخیر انجام شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: طبق روایت، مقید بودن انسان به نماز اول وقت و تقید به مواسات در حق برادران ایمانی خود، از علائم انسان مومن است.

وی افزود: بر اساس روایت اگر کسی واجبات خود را به خاطر دنیا ترک نماید ضرر و خسران مضاعفی را متحمل خواهد شد.

فرحزاد تاکید کرد: بر اساس حکمت الهی، اطاعت و بندگی در باطن انسان نهادینه شده است و اگر این عبودیت در مسیر خداوند نباشد، در مسیر اطاعت شیطان هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر انسان بنده خداوند نباشد، مجبور است بنده پول و مقام و شهوت باشد چرا که هر اندازه که از مسیر الهی دور شود به مسیر بندگی شیطان نزدیک خواهد شد.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: اگر انسان نتواند نیازهای خود را در درگاه الهی حل و فصل کند مجبور است دست نیاز خود را به سوی مخلوقات دراز نماید و عزت و منزلت خود را از بین ببرد.

وی تاکید کرد: فراهم نمودن رضایت تمام مخلوقات امکان ندارد اما فراهم نمودن رضایت خداوند آسان‌تر است و اگر کسی بتواند رضایت خداوند را کسب نماید به سعادت دنیا و آخرت خواهد رسید.