به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم تجلیل از مدیران و خادمان مواکب عراقی اربعین امروز به همت مسئولان و خادمان موکب آستان مقدس قم همراه با پخش زنده از شبکه‌های قرآن و سه سیما در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مدیران و خادمان مواکب مستقر در عمود ۱۰۸۰ و همسایگان موکب آستان مقدس قم حضور داشتند و با دریافت نشان فاطمی، نگین انگشتری حرم مطهر قم و متبرکات آستان مقدس مورد تقدیر قرار گرفتند.

هادی محمودنژاد معاون اجرایی و مدیر موکب کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه مواکب ایرانی با نگاه به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر خدمت به زائران اربعین به دنبال سبک و سیاق عراقی‌ها هستند، عنوان کرد: میزبان اصلی حرکت اربعین مردم عراق هستند و ایرانی‌هایی که در این مسیر موکب دارند نیز با وجود اینکه به زائران خدمت می‌دهند باز هم خود مهمان عراق هستند.

وی با تاکید بر اینکه خادمان موکب حرم کریمه اهل‌بیت(س) به نمایندگی از ملت ایران و سایر زائران اربعین از مواکب‌داران عراقی تجلیل می‌کنند، گفت: دشمنان از فرصت‌های مختلف برای ایجاد تفرقه میان ایران و عراق استفاده می‌کنند درحالی‌که تعامل و محبت میان این دو ملت با عشق به اهل‌بیت(ع) و امام حسین علیه‌السلام روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

همچنین مواکب عراقی نیز با اهدای لوحی زرین از رویکرد تعاملی هادی محمودنژاد مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) تجلیل کردند.