به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما ظهر امروز به همراه جمعی از مسئولان این سازمان در موکب آستان مقدس قم در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا حضور یافت و با هادی محمودنژاد مدیر موکب آستان مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

جبلی طی سخنانی با بیان اینکه هر چقدر که برای اربعین کار کنیم باز هم کم است، اظهار کرد: با وجود اینکه ظرفیت‌های موجود را بکار گرفته‌ایم اما حتی یک هزارم زیبایی‌های اربعین را هم رسانه‌ای نکرده‌ایم و در حقیقت ما در قاب دوربین قطره‌ای از اقیانوس اربعین را هم نمی‌توانیم منعکس کنیم.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها خود را ملزم به خدمت‌رسانی به زائران اربعین می‌دانند گفت: از جمله دستگاه‌هایی که در خدمت به زائران اولاتر است آستان‌های مقدس هستند؛ در موکب آستان‌های مشارکت که بخشی از هزینه‌های آن‌ها از سوی زائران تامین می‌شود در حقیقت زائر به زائر خدمت می‌کند.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی از نزدیک درگیر خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند و هر چقدر حجم خدمت‌رسانی بیشتر باشد باز هم از عظمت حرکت اربعین بیشتر نیست و ما در روند خدمت‌رسانی کم می‌آوریم.

وی خاطرنشان کرد: ما تا ۱۰ سال آینده شاهد افزایش جمعیت زائران اربعین خواهیم بود و به فعالیت گسترده‌تر در حوزه اربعین نیاز خواهیم داشت؛ هر چند با افزایش جمعیت زائران سختی‌های مسیر نیز بیشتر می‌شود؛ هرچند زیارت امام حسین علیه السلام همیشه با سختی و دشواری همراه است اما این سختی برای زائران و خادمان شیرین است.

جبلی با تاکید بر اینکه اربعین موتور محرک نهضت جهانی اسلام است، گفت: پدیده اربعین یک پدیده اخرالزمانی است که با پایداری و استمرار به ظهور حضرت وصل می‌شود و رسالت ما تبیین و معرفی ابعاد مختلف این حرکت است.

همچنین هادی محمودنژاد مدیر موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه انعکاس رسانه‌ای حماسه بزرگ اربعین ثواب و اجر بسیاری دارد، عنوان کرد: موکب آستان قم به دنبال این است تا بهترین میزبانی را از اصحاب رسانه داشته باشد تا این افراد نیز بتوانند به شیوه مطلوب حماسه اربعین را منعکس کنند.

وی با تاکید بر اینکه روزانه هزاران زائر در موکب حرم بانوی کرامت اسکان داده می‌شوند، مطرح کرد: علاوه بر پذیرایی در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام سه میان وعده نیز در طول روز توزیع می‌شود و خدماتی از جمله تعمیر کیف و کفش، کالسکه و ویلچر، عینک، حسینیه کودک، مراسم عزاداری، ویزیت و ارائه داروهای رایگان در موکب آستان قم مورد توجه قرار گرفته است.