به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها،  حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق میرشفیعی در سخنرانی پیش از ظهر روز اربعین حسینی در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ۱۵۰۰ آیه در قرآن مربوط به مرگ و عالم بعد از این دنیا است، اظهار کرد: آیات و روایات زیادی تأکید کرده اند که باید برای قیامت زاد و توشه تهیه کنید ولی از طرف دیگر عمر دنیا کوتاه و اعمال ما اندک است.

وی با بیان اینکه خدا می فرماید نجات از عذاب جهنم و ورود به بهشت بزرگترین رستگاری است، گفت: خداوند هرکسی را خواسته تهدید کند وعده جهنم داده و هر کسی را خواسته مژده دهد وعده بهشت داده است؛ بنابراین ما باید هر چیزی را که خدا بزرگ دانسته بزرگ بدانیم و هر چیزی که خدا کوچک شمرده کوچک بدانیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دنیا بس کوچک و آخرت بس بزرگ است، افزود: ۱۲۴ هزار پیامبر به موضوع آخرت پرداخته اند و آن را بزرگ شمرده اند بنابراین ما هم باید هم مذهب و هم مرام با اولیاء خدا باشیم و آخرت و حساب و کتاب را بزرگ بدانیم.

وی با بیان اینکه انبیاء و اولیاء راه چاره ای برای ما بیان کرده اند که با همت اندک ثروت بی کران معنوی کسب کنیم، گفت: از راه نیت و محبت قلبی می توان با انبیاء و اولیاء خدا همراه شد و در کار آنها شریک شد و جابربن عبدالله انصاری در زیارت اربعین که انجام داد بر این نکته تأکید کرد.

میرشفیعی با اشاره به شأن و جایگاه جابر که چندین معصوم را درک کرده و از اصحاب مورد اعتمادشان بوده است، اظهار کرد: جابر بعد از سلام به سیدالشهدا علیه السلام در روز اربعین می گوید ما با ثواب شما شریک هستیم؛ عطیه که همراه او بود پرسید چطور می شود که ما با ثواب این شهدا شریک باشیم؟ جابر گفت از پیامبر صلوات الله علیه و آله شنیدم که فرمود هر جمعیتی را که دوست داشته باشید با همان قوم محشور می شوید و هر کس کار یک جمعیتی را دوست داشته باشد در کار آنها شریک می شود و بعد قسم خورد که نیت من و اصحابم و با نیت سید الشهدا علیه السلام یکی است و خدا ما را شریک ثواب آنان قرار می دهد.

وی با بیان اینکه این قاعده برای همه دوستان اباعبدالله علیه السلام تا قیامت جاری است، افزود: جنگ جمل که تمام شد امیرالمؤمنین علیه السلام از یکی از اصحاب خود احوال برادرش را پرسیدند؛ او گفت برادرم جایی دور است و خیلی دوست داشت که همراه شما باشد؛ امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند اگر دوست داشت که با ما باشد در کار ما شریک است، آن فرد تعجب کرد و از علت آن پرسید که ایشان فرمودند افرادی در آینده می آیند که چون نیتشان با نیت ما یکی است در ثواب ما شریک هستند.

استاد حوزه علمیه گفت: امام رضا علیه السلام به ریان بن شبیب فرمودند اگر دوست داری خداوند ثواب شهدای کربلا را به تو دهد هر وقت ذکر امام حسین علیه السلام و اصحابشان شد بگو ای کاش من هم کربلا بودم و جانم را فدای شما می کردم و در ادامه فرمودند برای اینکه در بهشت در درجات ما اهل بیت علیهم السلام باشی در حزن و عزای ما عزادار و در شادی ما شاد باش و از دوستی و محبت ما غافل نشو زیرا اگر یک نفر یک سنگ را دوست داشته باشد روز قیامت با همان سنگ محشور می شود.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند خدای متعال هر بنده ای که بخواهد با صدق نیتش و باطن صالحش او را وارد بهشت می کند، افزود: خدای متعال در آیات متعدد همین راه را پیشنهاد می کند و می فرماید اگر فضل و رحمت خدا نباشد همه تان زیان کار خواهید شد؛ و در آیه دیگر می فرماید اگر فضل و رحمت خدا نباشد همه تان پیرو شیطان می شدید مگر عده اندکی و در آیه دیگر می فرماید اگر فضل و رحمت خدا نباشد یک نفر از شما نجات پیدا نمی کند.

میرشفیعی با بیان اینکه خیلی به اعمال خود مغرور نشویم زیرا اعمال ما به اندازه ای زور ندارد که شب اول قبر مان را بتواند رد کند، افزود: اعمال ما اندک و اندوخته معنوی ما ضعیف است و توانایی ندارد ما را بهشتی کند و این فضل و رحمت خدا است که ما را می تواند بهشتی کند.

وی با بیان اینکه فضل و رحمت خدا چیست که انسان را نجات می دهد، گفت: ائمه علیهم السلام فرمودند فضل و رحمت خدا یعنی ولایت محمد و آل محمد صلوات الله علیهم بنابراین باید هم نیت، هم فکر و همراه با اولیاء خدا شویم و وقتی با آنها همراه شدیم با ثواب تمام اعمال ولی خدا شریک می شویم.