به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، نمایشگاه  فصلی «نسیم اربعین» همه روزه از دهم تا پایان ماه صفر به جز ایام تعطیل رسمی در موزه فاطمی برپا شده است.

از جمله آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه فصلی می توان به تابلو فرش دست بافت «عصر عاشورا» برگرفته از اثر استاد محمود فرشچیان به صورت نقش برجسته از جنس ابریشم، انواع تابلو خوشنویسی اثر دست خوشنویسان برجسته قم، و همچنین تابلو خوشنویسی حدیث «چراغ هدایت» با سنگ فیروزه و زمینه سنگ عقیق اثر نفیس استاد حسین نیک طلب نیشابوری و جا پرچمی پشتی دست ساخته، ویژه همایش جهانی اربعین از جنس چرم طبیعی که چندین بار در راهپیمایی اربعین استفاده شده است اشاره کرد.

همچنین تابلو معرق چوبی «اسامی ۷۲  شهید کربلا» همراه با کتیبه هایی در فضلیت امام حسین علیه السلام  به خط نسخ، نستعلیق و شکسته نستعلیق از جنس چوب راش و سپیدار، زیارتنامه اربعین امام حسین علیه السلام در نسخه های خطی دوره های صفویه و قاجاریه از جمله مصباح المتهجد شیخ طوسی با قدمت صفوی از دیگر آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

گفتنی است علاوه بر نمایشگاه فصلی اربعین، آثار تاریخی و هنری دیگری در رابطه با اباعبدالله علیه السلام و قیام عاشورا به صورت ثابت و دائمی در چیدمان جدید موزه فاطمی به نمایش گذاشته شده که از جمله آن می توان به گنجواره عاشورا در تالار عترت موزه فاطمی، ویژه معارف و هنر حسینی و گنجواره آثار سوگواری ویژه آیین های حسینی در تالار عبرت اشاره کرد که قدمت برخی از آنها به بیش از ۵۰۰ سال می رسد.

علاقه مندان به مشاهده آثار فاخر هنری و تاریخی موزه فاطمی می توانند همه روزه از این موزه واقع در میدان آستانه جنب درب یک حرم مطهر بانوی کرامت دیدن کنند.