به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام و‌المسلمین ناصر رفیعی در ادامه سلسله مباحث صفات انسان‌های نمونه قرآنی ، بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: ویژگی‌هایی که خداوند در آیات آخر سوره فرقان ذکر است در حقیقت یک تابلویی است برای انسان‌ها که به وسیله آن صفات باید به باطن خود مراجعه و به خود نمره بدهند.

وی افزود: یکی دیگر از صفات مهم انسان‌های نمونه قرآنی، توحید محوری است به گونه‌ای که هیچگاه به دنبال شرک نمی‌روند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: شرک این است که انسان در کنار خداوند برای غیر خداوند، مقام الوهیت قائل باشیم که این کار حرام است.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: از دیگر صفات انسان‌های برگزیده این است که هیچگاه به ناحق دست به قتل نمی زنند به همین خاطر از این آیه معلوم می شود قتل‌ها به دو نوع حق و ناحق می باشد که به طور مثال قتل سلمان رشدی یک قتل به حق است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تاکید کرد: کسانیکه به جنگ با خدا و پیامبر می روند و در روی زمین فساد ایجاد می کنند جزای آن‌ها این است که باید کشته شوند به همین خاطر قصاص و ارتداد و… قتل‌های به حق است.

وی افزود: در دین اسلام حتی ارعاب با شوخی نیز جایز نیست و اگر انسان جهت مزاح ایجاد وحشت و ارعاب کند در پیشگاه خداوند مسئول است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: افرادی که در جامعه سقط جنین می‌کنند چه توسط پزشکان و یا خانواده ها که متاسفانه آمار آن  در جامعه هم بالاست کار حرام مرتکب شده اند چرا که مصداق کشتن یک نفس محترمه است.

وی افزود: بندگان ویژه خداوند اهل فحشا نیستند و دامن آن‌ها آلوده نیست و برای پاسخ به غرائز جنسی خود مسیر درست را انتخاب می‌کنند.

رفیعی تاکید کرد: از صفات بندگان قرآنی این است که شهادت به باطل نمی‌دهند و در جامعه نسبت به مجالس لغو و بیهوده بی‌تفاوت نیستند و امر به معروف را ترک نمی‌کنند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: بندگان نمونه قرآنی، وقتی آیات خداوند قرائت می‌شود تحت تاثیر قرار می گیرند و اثرپذیری دارند و همانند انسان‌های ناشنوا و نابینا نیستند.

وی تاکید کرد: آخرین صفت انسان‌های برگزیده قرآنی، این است که دائما از خداوند درخواست می کنند که خانواده(همسر و اولاد) را نور چشم قرار بدهد.