به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ با حضور آیت الله سید محمد سعیدی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی قم، رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران استانی در دبیرستان فنی و حرفه‌ای فدک واقع در منطقه شیخ آباد قم برگزار شد.

آیت الله سعیدی در این مراسم با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی آغازی بر یک جریان فرهنگی و علمی است، گفت: امام رضا علیه السلام فرمودند اگر مردم محاسن کلام ما اهل بیت را بدانند از ما تبعیت می کنند و وظیفه ما ترویج این بیانات است.

وی با بیان اینکه امت ما به پیروی از هدایت های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ملتزم و پایبند به ارزش‌های دینی هستند، ادامه داد: در هر برهه‌ای که امتحانی برای ملت ما پیش آمده است مردم خوش درخشیدند و از فتنه ها عبور کردند در عرصه های علمی، فنی، نظامی، دفاعی، پزشکی و در همه عرصه هایی که یک نظام به آن نیاز دارد رشد کردند و امیدواریم که این خط و راه ادامه داشته باشد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با باین این که دل رهبر معظم انقلاب از مراکزی که زمینه کار را برای جوانان کشور فراهم می کنند شاد است، گفت: هنرستان ها و مدارسی که مهارت ها را به دانش آموزان می آموزند مورد نیاز کشور است و امیدواریم که رشد پیدا کنند.

وی افزود: پیام همزمان شدن ایام سوگواری ماه صفر و هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی این است که باید همه ما به ویژه در عرصه علم و فرهنگ تا پای جان بایستیم تا بتوانیم برای کشور سازندگی داشته باشیم.

رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه امسال استان قم با هزار و ۴۴۹ مدرسه کار خود را آغاز می کند، افزود: از این تعداد ۵۲۳ مدرسه پسرانه و ۴۸۵ مدرسه دخترانه و ۱۳۴ مدرسه مختلط است که مدارس مختلط فقط در مقطع ابتدایی و فقط در روستاها به دلیل کمبود دانش آموز است و بقیه آمار به مدارس دانش‌آموزان خاص اختصاص دارد.

وی گفت: نسبت به سال گذشته ۳۲ مدرسه به تعداد مدارس استان قم افزوده شده است که شامل ۱۸ مدرسه ابتدایی، یک مدرسه متوسطه اول، یک مدرسه متوسطه دوم، ۴ هنرستان کار و دانش و ۳ مدرسه استثنایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: از نظر تعداد دانش آموز امسال ۱۵ هزار و ۱۹۹ نفر به جمع دانش آموزان ما اضافه شده است که رشد جمعیت قم را نشان می دهد و ما امسال با ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ دانش آموز کار را شروع خواهیم کرد که از این تعداد ۱۴۹ هزار نفر پسر و ۱۴۶ هزار نفر دانش آموز دختر هستند.

وی ادامه داد: امسال حدود ۲ هزار معلم جدید به جمع معلمان استان اضافه شده که بیشتر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند و امیدواریم سال آینده تعداد معلمان ورودی به آموزش و پرورش بیشتر شوند.

نواخته شدن زنگ مهر، مقاومت و پایداری توسط آیت الله سعیدی، تقدیر از نیروی انتظامی و سپاه، تقدیر از خانواده شهدای مدرسه فدک و بازدید از بخش‌های مختلف مدرسه از جمله برنامه های این مراسم بود.