به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در درس اخلاق مدیران آستان مقدس بانوی کرامت که روز گذشته در سالن محراب این آستان مقدس برگزار شد، با بیان اینکه هفته وحدت به ابتکار جمهوری اسلامی فرصتی برای انسجام، همدلی و همپوشانی مذاهب اسلامی است، اظهار کرد: پیامبر صلوات الله علیه و اله می فرمایند حرف کسی که خدا او را ولی قرار داده گوش کنید و از او اطاعت کنید زیرا ولی خدا نظم دهنده جامعه است.

وی با بیان اینکه ما برای شناخت وحدت باید سیره پیامبر صلوات الله علیه و آله در مدیریت جامعه را بشناسیم، گفت: ما اگر سیره حکومتی خود را از پیامبر صلوات الله علیه و اله بگیریم پیامبر اینگونه نبودند که جریان های مختلف را طرد کنند و فقط یک جریان و یک سلیقه حاکم باشد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه هر کسی زیر پرچم لا اله الا الله است باید به ریسمان الهی چنگ بزند تا وحدت ایجاد شود، گفت: خداوند در دنیا نخواسته است که اختلافی بین مسلمانان باشد زیرا تفرقه و اختلاف فسادی را در جامعه ایجاد می کند که ضررش برای مسلمین زیاد است.

وی با بیان اینکه برخی نمی توانند انسجام مردم و تلاش برای آبادانی کشور را ببینند، گفت: روز عزای دشمنان وقتی است که هماهنگی و انسجام مردم ما را می بینند و تعجب از کسانی است که با لندن می سازند ولی با هموطنان خود در داخل کشور نمی سازند.

سعیدی با بیان اینکه تذکرات و اعتراضات مردم نسبت به برخی مدیریت ها را باید با این رویکرد که مردم دلسوز هستند نگاه کنیم، گفت: اگر با این نگاه به برخی امور بپردازیم دل‌ها نسبت به هم مهربان‌تر می‌شود و مدیران هم باید از نظارت و تذکر مردم نسبت به خودشان استقبال کنند و عیوب خود را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه خداوند یقینا همه ما را امتحان می کند، افزود: خداوند می فرماید افرادی که نسبت به مشکلات صبر می کنند و در راه خدا جهاد می کنند از این امتحان موفق بیرون می آیند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت ادامه داد: در هر حادثه بدی خوبی هایی هم وجود دارد و یکی از آثار حوادث اخیر این بود که مدعیان پیشگامی از پیشگامان غیر مدعی مشخص شدند.