به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری خرم‌آبادی در دیدار با آیت‌الله سعیدی که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دفاتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها در راستای ترویج معارف دینی ابراز کرد: یکی از فعالیت‌های مهم نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها توانمندسازی اساتید دانشگاه با برگزاری دوره‌های معرفت‌شناسی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و تأسیس دانشکده‌های معارفی برای اساتید است.

 وی با بیان اینکه دبیرخانه ستاد اقامه نماز در دانشگاه‌ها در دفاتر نهاد مستقر است، افزود: ما حدود ۴۳ روحانی مستقر در دانشگاه‌ها داریم که بیان حکام، اقامه نماز و مشاوره‌های دینی را انجام می‌دهند و علاوه‌برآن اعزام مبلغ ویژه خوابگاه‌های دانشجویی، برگزاری جلسات اقامه نماز در دانشگاه‌ها با حضور هیئت‌رئیسه دانشگاه‌ها و فضاسازی در حوزه نماز از جمله فعالیت‌های این ستاد است.

 مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی قم سومین فعالیت نهاد را ایجاد مراکز علوم اسلامی برای دانشجویان عنوان کرد و گفت: ما در دو دانشگاه قم و علوم پزشکی مراکز علوم اسلامی داریم که در روزهای پنج‌شنبه دانشجویان وقت خود را در آن به کسب علوم و معارف دینی اختصاص می‌دهند و برخی دانشجویان تا ۴۰ واحد دروس معارفی متناسب با رشته‌های خودشان را آموزش می‌بینند.

 وی افزود: چهارمین فعالیت دفاتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها تسهیل ازدواج دانشجویی است که در این راستا ۵ اقدام انجام می‌شود که اول همرسانی و مشاوره زوج‌های دانشجو، دوم آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج که با همکاری مؤسسات برجسته مشاوره‌ای صورت می‌گیرد، سوم برگزاری جشن‌های ازدواج دانشجویی با حضور خانواده‌ها به همراه اهدای هدایای رئیس دانشگاه، چهارم اعزام سه‌روزه به مشهد مقدس برای تمام زوج‌ها از طرف نهاد رهبری و پنجم رایزنی با صندوق‌های قرض‌الحسنه برای اعطای وام ازدواج دانشجویی به زوج‌های دانشجو است.

 طاهری خرم‌آبادی با بیان اینکه شش مرکز نیکوکاری با همکاری کمیته امداد در دانشگاه‌ها فعال هستند، افزود: این مراکز باهدف مشارکت‌دادن دانشجویان در امور خیر مانند حمایت از دانشجویان کم‌بضاعت، توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان سطح شهر و امور خیر دیگر تشکیل شده و برکات زیادی داشته است.

 وی فعالیت ششم نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه را تشکیل ستاد عتبات و عمره دانشجویان دانست و گفت: هر سال ۳۶ کاروان دانشجویی را از استان قم به عتبات اعزام می‌کنیم و تسهیلات لازم برای دانشجویانی که عتبات می‌روند اعطا می‌شود.

 مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به برگزاری طرح توانمندسازی فعالان فرهنگی سیاسی در قالب طرح حامی ابراز کرد: در این طرح بچه‌های متدین بسیج، انجمن‌های اسلامی و قرآن و عترت ساماندهی می‌شوند تا اگر دشمن قصد شیطنت داشت در صحنه حاضر باشند و آمادگی داشته باشند.

 وی افزود: آخرین فعالیت نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها هم برگزاری مناسبت‌های دینی از جمله اعتکاف، مراسم شب‌های قدر و اعیاد، وفیات و شهادت‌های اهل‌بیت است در دانشگاه‌ها است که با استقبال خوب دانشجویان همراه بوده است.

 همچنین در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام تقوی مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان قم با بیان اینکه قم به‌عنوان مرکزی برای حضور دانشجویان سراسر کشور مطرح است، گفت: قم این جایگاه را دارد که برنامه‌هایی در ابعاد ملی در آن انجام شود.