به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، طی سخنانی بعد از نمازعشاء در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: یکی از محل‌های توقف افراد در روز قیامت، موقف میزان است که عملکرد انسان‌ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و پرونده‌ها مختومه می‌شود به همین خاطر این مرحله بسیار مهم است.

وی افزود: اگر میزان حسنات انسان سنگین باشد انسان به بهشت وارد می شود اما اگر میزان معاصی سنگین باشد انسان به سمت جهنم خواهد رفت.

فرحزاد تاکید کرد: افضل انسان های عالم هستی طبق آیات قرآن کریم وجود گرامی نبی اسلام است چرا که حضرت بهترین و برترین الگو و اسوه برای تمامی مخلوقات عالم هستی است.

کارشناس مذهبی آستان‌مقدس حضرت‌معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: طبق روایت حضرت علی علیه السلام، محبوب ترین انسان نزد خداوند کسانی هستند که پیرو نبی گرامی اسلام بوده و در اعمال و رفتار از حضرت الگو می گیرند.

وی افزود: تمام عالم آینه جمال خداوند است اما تمام خوبی‌ها و زیبایی‌های این عالم هستی در وجود نبی گرامی اسلام یکجا جمع شده است.

فرحزاد در ادامه گفت: طبق روایت اولین چیزی که خداوند در این عالم هستی خلق نموده، نور نبی گرامی اسلام است و سپس تمام خیرهای عالم هستی از نور رسول خدا خلق شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان داشت: تمام انبیاء الهی از نور نبی گرامی اسلام خلق شده اند و خود را پیرو و رهرو پیامبر اسلام می دانند.

وی تاکید کرد: هیچکس نمی تواند در این دنیا بدون الگو زندگی کند و هر کسی در قلب و خیالش یک الگو برای خود معین و مشخص نموده است اما مسئله مهم این است انسان بتواند الگوی خود را اولیاء الهی قرار دهد نه اینکه از شیاطین برای خود الگو انتخاب کند.

استاد حوزه‌علمیه یادآور شد: خداوند انسان را برای عبودیت و بندگی خلق نموده است اما متاسفانه عده ای از انسان‌ها بنده پول و مقام و شیطان می شوند.

وی اظهار داشت: چیزی درعالم هستی ملعون‌تر و مبغوض‌تر از دنیا و ثروت خلق نشده است مگر اینکه این اموال صرف کار خیر شود که در حقیقت تهیه توشه آخرت است.

فرحزاد درادامه گفت: بر اساس آیات قرآن کریم کسانی که درهم و دینار و… جمع می کنند اما انفاق نمی کنند به عذاب دردناک بشارت داده شده اند و این درهم و دینار داغ شده و بر پیشانی آن‌ها زده خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: جمع نمودن اموال برای ورثه باید به اندازه باشد چرا که ورثه نیز خدایی دارند به همین خاطر باید قبل از مرگ در حد توان انفاق نماییم.

وی خاطر نشان کرد: اگر انسان بندگی خود را در مسیر اطاعت خداوند صرف نماید، سعادتمند خواهد شد اما اگر نتواند این بندگی را در مسیر درست استفاده کند مجبور است بنده شیطان شود.