به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، بهرام عین اللهی در دیدار با آیت الله سعیدی که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه در ابتدای دولت وضعیت کشور در رابطه با بیماری کرونا وضعیت خوبی نبود، اظهار کرد: ما در ابتدای دولت، روزانه ۵۰ هزار مراجعه، ۲۰ هزار بستری، ۸ هزار مریض بدحال و حدود ۷۰۰ فوتی داشتیم.

وی با بیان اینکه به لطف الهی روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن در کشور تزریق کردیم که در دنیا بی نظیر بود، گفت: مسئولان بهداشت مصر در نشست منطقه ای قاهره از اقدام ایران به عنوان موفقیت فوق العاده یاد می کردند و این موفقیت به خاطر زیر ساخت ها و زمینه هایی بود که در مردم وجود داشت و وزارت بهداشت با کمک نیروهای مردمی توانست به این موفقیت برسد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما امروز حدود ۱۵۵ میلیون تزریق واکسن انجام دادیم، افزود: میزان مرگ و میر ما از کرونا از ابتدای کرونا تا آذر ۱۴۰۰، ۱۲۲ هزار نفر و از ابتدای آذر ۱۴۰۰ تا کنون حدود ۱۴ هزار نفر بوده است و امروزه مردم به شرایط عادی برگشتند در حالی که هنوز در برخی کشورها میزان مرگ و میر بالا است.

وی ادامه داد: از کارهایی که وزارت بهداشت در این دولت انجام داد اجرای طرح دارو یار بود زیرا ما دارو را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می کردیم و ۴۰۰ میلیون نفر از مردم کشورهای همسایه و منطقه از این دارو از طریق قاچاق استفاده می کردند که با اجرای این طرح قاچاق دارو کم شده و اختلاف ارز ترجیحی و نیمایی را به بیمه ها دادیم.

عین اللهی با بیان اینکه امروز طرح نسخه الکترونیک از ۱۰درصد به ۹۸درصد رسیده است، گفت: از طریق نسخه الکترونیک میزان کمک دولت برای تأمین دارو کاملا مشخص است و مصرف و قاچاق دارو کمتر شده است.

وی گفت: کار دیگری که انجام شد امسال با همکاری مجلس سه دهک اول را بیمه کردیم و امروز در کشور ما تقریبا همه بیمه هستند و فقط با کد ملی می توانند از خدمات رایگان استفاده کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این دولت با همکاری مجلس ۵ هزار میلیارد تومان به بیماری های خاص و صعب العلاج اختصاص یافته است و در هفته آینده ساختاری در بنیاد بیماری های خاص که برای بیماری های خاص تشکیل شده است رونمایی خواهد شد تا داروی بیماران خاص را به درب منازلشان ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه ما امسال با حدود ۵۰ درصد افزایش ظرفیت، ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانشجوی پزشکی گرفته ایم، گفت: سال گذشته ۳ هزار نیروی تخصصی گرفتیم و امسال با ۲۵ درصد افزایش ۴ هزار نیرو گرفته ایم و برنامه داریم که ۵۰۰ نیروی بومی نیز در مناطق محروم جذب کنیم.

عین اللهی افزود: در ساختار علوم پزشکی کشور قوانین سختگیرانه ای برای ورود بخش خصوصی وجود داشت که از ورود سرمایه به این بخش جلوگیری می کرد که در بخشنامه جدید اجازه ورود بخش خصوصی هم در تولید دارو و هم در بخش سلامت داده می شود.

وی با بیان اینکه ما کلاس های معرفت افزایی به دانشجویان علوم پزشکی را در مشهد شروع کردیم، گفت: با استفاده از ظرفیت نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها بخشی از نیاز به اساتید مجرب در این زمینه را جبران می کنیم و همچنین با حوزه علمیه یک توافقنامه را امضا کردیم تا بتوانیم این حرکت را در سطح کشور اجرا کنیم.