به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد در ادامه تبیین نشانه‌های منافقان به آیه ۵۶ و ۵۷ سوره توبه اشاره و اظهار کرد: منافقان با کمال بی شرمی به خدا سوگند می خورند که از زمره مؤمنان هستند در صورتی که آنان از مؤمنان به سبب ایمان و اعتقاد استوارشان در اضطراب و ترس هستند و اگر پناهگاهی که بتوانند فرار کنند پیدا کنند شتابان به سمت آن خواهند رفت.

وی با بیان اینکه جنگ تبوک پیام های زیادی برای مسلمانان داشت، گفت: چون منافقان ایمان به خدا و پیامبر صلوات الله علیه و آله نداشتند همیشه از خطر رسوا شدن در نبردها می ترسیدند زیرا جهاد در راه خدا از موقعیت هایی است که در آن باطن منافقان رسوا می شود و برای در امان ماندن از این رسوایی چاره جویی می کردند و در پی اثبات خود در امت اسلامی بودند.

امام جمعه قم افزود: منافقان گاهی می خواستند با کمک های مالی خود به مسلمانان اثبات کنند که جزئی از مسلمانان هستند ولی خداوند پرده از این نقشه آنها برداشت و فرمود منافقان هرچند از روی میل و رغبت هم انفاق کنند ولی چون نیتشان ناپاک است انفاقشان مورد قبول نیست.

وی با بیان اینکه منافقان گاهی از نظر روانی می خواستند خود را به مسمانان اثبات کنند، گفت: منافقان با سوگند به خدا می خواستند بگویند که از مسلمانان و با مسلمانان هم فکر هستند در حالی که خدا می فرماید آنها دروغ می گویند زیرا آنها از شما می ترسند و وقتی پیروزی مؤمنان و حزب الله را مشاهده می کنند ترس آنها را فرا می گیرد و آرزو می کنند ای کاش سوراخی پیدا کنند و به آن پناه ببرند.

سعیدی ادامه داد: منافقان دوست ندارند که با عزت و عظمت اسلام و مسلمین روبرو شوند و اگر ببینند که مسلمانان عزیز و مقتدرند دنبال راه فرار می گردند زیرا قدرت ایستادگی مقابل قدرت مسلمانان را ندارند.

وی با بیان اینکه انسان منافق مرتب چهره عوض می کند، گفت: مسلمانان ممکن است به خاطر اهداف مشترک با کفار به قدر مشترکی برسند ولی در هیچ شرایطی با منافقان به قدر مشترک نمی رسند زیرا منافق سوء نیت دارد و این چنین فردی هیچ گاه با مؤمنی که نیت پاک و صادقی دارد جمع نمی شود.

امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم، افزود: مردم قم با استقبال گرمشان نشان دادند که از دختر، خواهر و عمه امام باید چگونه استقبال کرد.

وی ابراز کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها به لحاظ جهاد تبلیغ و تبیین که در مدینه داشتند مجاهده فی سبیل الله هستند و به لحاظ هجرتشان از مدینه به قم مهاجره فی سبیل الله هم هستند و خداوند می فرماید هر کس در راه خدا مهاجرت کند اقامتگاه های فراوان و گسترش در معیشت خواهد یافت.

مهاجرت برای تبلیغ دین درس حضرت معصومه(س) برای جویندگان معارف اهل بیت(ع) است

سعیدی با بیان اینکه خداوند از مهاجران فی سبیل الله با عظمت یاد کرده که آینده روشنی پیش روی آنها است، گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها که با قدوم خود قم را رونق بخشیدند و قم را مرکز نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و مرکز انقلاب اسلامی قرار دادند و به همه جویندگاه علم و معارف اهل بیت علیهم السلام آموختند که شما هم هرگاه بار علمی خود را بستید به زادگاه خود و یا هر جای دیگری مهاجرت کنید و مبلغ معارف اهل بیت علیهم السلام باشید.

وی تصریح کرد: قمی ها هم باید به گونه ای رفتار کنند که شایسته آشیانه اهل بیت علیهم السلام باشد و باید با مجاهدت خود برای تبلیغ دین خدا تلاش کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با راهبردهای دشمن در آشوب های اخیر، ابراز کرد: امیرالمؤمنین در خطبه ۹۲ نهج البلاغه می فرمایند فتنه ها وقتی می آیند مردم را به اشتباه می اندازند ولی وقتی می روند ماهیت خود را نمایان می سازند.

وی با تأکید بر اینکه با فروکش کردن آشوب های اخیر درس‌هایی برای مردم وجود دارد، افزود: ماهیت کار این جنبش مجازی، روایت سازی وارونه از وقایع کشور بود و این واقعیت را نشان داد که دشمنان این شیوه گسترش کنشگری را در آینده نیز تکرار خواهند کرد.

سعیدی با بیان اینکه در مقام مواجهه با این حوادث باید به چند نکته توجه کرد، خاطرنشان کرد: پایان دادن به استثمار مجازی کشور در حوزه شبکه‌های اینترنت محور باید با حمایت از پیام رسان‌های داخلی و مجبور سازی شبکه های اجتماعی خارجی به پذیرش قوانین کشور و عدم تبعیض در استانداردها در دستور کار قرار گیرد.

*دستگاه‌های مسئول به روایت‌های درست و دست اول توجه کنند

وی ادامه داد: تلاش برای ارائه روایت های درست و دست اول از سوی دستگاه های مسئول، تسریع در شفاف‌سازی دستگاهای مسئول در قبال عملکرد خود و تسریع در خنثی سازی عملیات روانی دشمن با عملیات رسانه‌ای جبهه انقلاب باید در دستور کار قرار بگیرد.  

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تأثیر پذیری برخی نیروهای انقلابی از روایت سازی وارونه دشمنان از وقایع کشور بدخواهان را به قدرت تأثیرگذاری شان امیدوار کرد که باید از آن جلوگیری شود، افزود: مردم در اغتشاشات اخیر ضمن حمایت از قوه قضائیه انتظار دارند با سرشاخه های این آشوب ها طبق قوانین با اشد مجازات برخورد شود تا درس عبرتی برای سایرین باشد.

با کسانی که دعوت به آشوب و تخریب کردن قانونی و قاطعانه برخورد شود

وی با بیان اینکه باید میان افراد دخیل در این آشوب ها تفکیک قائل شد، اظهار کرد: باید با افرادی که دعوت به آشوب و تخریب کردند و در زیر پا گذاشتن قوانین کشور مانند حجاب، متجاهرانه و آشکار عمل کردند قانونی و قاطعانه برخورد شود.

سعیدی افزود: برخی از چهره های مشهور به جهت همراهی با فضای ایجاد شده انتقاداتی کردند که باید آنها را نسبت به شرایط کشور و توطئه دشمنان آگاه کرد و تعهد گرفت که دوباره جو زده نشوند و مراقب باشند در دام این فتنه‌ها نیفتند.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران در این فتنه خوش درخشیدند و بر عکس چهره های سرشناس دشمن را مأیوس کردند، گفت: درود خدا بر این مردم ولایتمدار و انقلابی ایران که همواره در همه عرصه ها به درستی عمل می کنند.

رسانه‌های رسمی کشور با سکوت خود عرصه خبری کشور را به دشمن واگذار نکنند

وی با بیان اینکه رسانه های رسمی کشور با تأخیر حدود ۲۴ ساعته نسبت به این آشوب چیزی نگفتند و سکوت کردند، گفت: رسانه های رسمی کشور با این سکوت افکار عمومی را به شایعات و نشر اکاذیب توسط رسانه های غیر رسمی و مزدور دشمنان واگذار کردند در صورتی که نباید عرصه خبری و اطلاع رسانی را به رسانه های دشمن و فتنه گران واگذار کرد.

امام جمعه قم تأکید کرد: رسانه های رسمی کشور باید با عبرت آموزی از کید دشمن و پیامدهای خسارت بار آن با بالا بردن توانایی های رسانه ملی، به موقع و مناسب به مردم اطلاعات درست را بدهند و تحلیل درستی را در اختیار مردم بگذارند.