به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در نشست ستاد اقامه نماز استان قم که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تبریک سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم، اظهار کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها بانویی هستند که در مدینه الرسول برای احیاء امر اهل بیت علیهم السلام جهاد کردند و بعد هم به قم هجرت کردند تا هم مجاهده و هم مهاجره فی سبیل الله باشند.

وی مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و محل عبادتشان را دو اثر ماندگار بانوی کرامت در قم دانست و گفت: حضور در این مکان ها برای نسل جوان اثرگذار است و این اماکن باید به آنها معرفی شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه یکی از با شکوه ترین کارهای اباعبدالله علیه السلام نمازشان در ظهر عاشورا بود، گفت: نمازی که آشکارا و به جماعت همراه با خطر دشمن اقامه شد این پیام را دارد که نماز را در هیچ حالی نباید عقب انداخت، نماز را آشکار و به جماعت باید خواند و نماز با این ویژگی ها هزینه هم دارد.

وی با اشاره به تأثیر اقامه نماز در جامعه گفت: ائمه جماعات ما باید نمازی بخوانند که حکومت اسلامی را تقویت و پایه‌ها و مکتب معاندان را متزلزل کند زیرا اگر حکومت اسلامی پایه دار و قوی شود نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر هم احیا خواهد شد.

سعیدی اهداف اصلی ستاد اقامه نماز را توسعه نمازهای جماعت و جان گرفتن نظام اسلامی دانست و گفت: نماز بدون ولایت در بسیاری از کشورها با شکوه زیادی برگزار می شود ولی نماز با ولایت است که دشمن از آن هراس دارد.

وی با بیان اینکه اگر ما در راه خدا قدم برداریم خدا هم به ما کمک می کند، گفت: احیای امر نماز در جامعه یک کار ریشه ای است و کار ریشه ای زمان بر و هزینه بر ولی ماندگار است.