به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و مدیران کل مدیریت بحران سراسر کشور که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تسلیت شهادت زائران حرم مطهر شاهچراغ، اظهار کرد: در قرآن کریم در چند جا از تعبیر «ولنبلونکم» استفاده شده است که خداوند تأکید می کند که ما شما را آزمایش می کنیم.

وی با بیان اینکه برخی حوادث امتحان خدا است، گفت:  خداوند با ابزارهای مختلفی بندگانش را امتحان می کند و در سوره محمد می فرماید ما شما را امتحان می کنیم تا ببینیم چه کسانی در راه خدا جهاد گر هستند.

تولیت حرم بانوی کرامت با بیان اینکه خدا از ما خواسته است که در برابر امتحان الهی صبر پیشه کنیم، گفت: صبر به معنای ایستادن و انفعالی برخورد کردن نیست بلکه باید در امتحان الهی آنچه وظیفه ما است را انجام دهیم و در این صورت اگر به اعتقادات و بنیادهای فکری ما لطمه ای وارد نشود از صابران خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه گاهی این بحران ها خود ساخته است و بشر به دست خود بحرانی را ایجاد می کند، گفت: خدا در ابتلائات خود ساخته بشر هم بندگانش را امتحان می کند که چگونه منصفانه و حق گرایانه عمل می کنند.

وی با تأکید بر اینکه اطلاع رسانی ما در سوانح و بحران‌ها از نظر ارزش و اعتبار کمتر از مقابله با بحران نیست، افزود: گاهی اطلاع رسانی حساب شده می تواند از آسیب های فراوان یک حادثه جلوگیری کند و جان و مال مردم را حفظ کند.

وی با بیان اینکه ما باید از تجارب کشورهای دیگر در زمینه مدیریت بحران استفاده کنیم، گفت: در برخی حوادث مشابهی که اتفاق می افتد تلفات کشورهای دیگر از ما کمتر است و این به خاطر این است که تدبیرهایی اندیشیده و پیشگیری هایی انجام داده اند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: برخی شیوه‌های مدیریت بحران عقلایی است و فرقی بین کشور اسلامی و غیر اسلامی ندارد ولی برخی از شیوه های مقابله با بحران ها در قواعد فقهی ما است و ما باید این موارد را شناسایی کنیم و به آن عمل کنیم.