به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار برخی از مؤدیان زکات شهرستان ساوه که پیش از ظهر امروز در حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: ماه رجب ماه عظیمی است و اتفاق شگفت‌انگیز میلاد امیرالمؤمنین (ع) در کعبه معظمه در این ماه واقع شده است.

 وی با اشاره به تاریخ پر فراز و نشیب کعبه معظمه از زمان حضرت آدم تا عصر حاضر ابراز کرد: حضرت آدم و حوا از بهشت که رانده شدند بر کوه صفا و مروه فرود آمدند و این دو بزرگوار با هدایت جبرئیل (ع) خیمه‌ای در محل کنونی کعبه بنا کردند و ۷۰ هزار ملائکه را برای حفاظت از این بیت تعیین کردند و بعد از طرف خداوند مأمور شدند که خانه کعبه را بسازند و گرد این خانه طواف کنند و بعد از انجام مراسم حج توبه حضرت آدم قبول شد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه کعبه مرکز توحید و خداپرستی بود و انسان‌ها وظیفه داشتند که نگذارند دست‌های آلوده به این محل وارد شود، افزود: انسان‌ها به عهد خود وفا نکردند و بعد از مدت کوتاهی این خانه در دست افراد خاصی افتاد و بعد یک قیام و انقلاب شد و از آنها پس گرفتند و همین‌طور دست‌به‌دست شد تا زمان حضرت ابراهیم (ع) که این خانه تجدید بنا شد و بر مناسک حج افزوده شد؛ ولی دوباره این خانه به دست بت‌پرستان افتاد و روزی که پیامبر (ص) مکه را فتح کردند یکی از کارهایی که انجام دادند شکستن بت‌ها بود و کعبه را پاک‌سازی کردند.

 وی گفت: همه این ساخت‌وسازها و تعمیرات و دست‌به‌دست شدن‌ها انجام شد تا اینکه در عصر پیامبر (ص) این کعبه برای اولین و آخرین بار محل تولد علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام شد؛ اتفاقی که در طول تاریخ کعبه برای هیچ‌کس اتفاق نیفتاده و مختص به امیرالمؤمنین (ع) است.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه حفاظت از دین و ارزش‌های دینی از درس‌های بزرگی است که همه مؤمنین موظف به انجام آن هستند، افزود: یکی از ارزش‌ها زکات است که یک کار ارزشمند الهی است که خداوند به‌قدری برای آن اهمیت قائل شده که در قرآن کریم بارها مؤمنین را در کنار نماز به پرداخت زکات امر کرده است.

 وی با بیان اینکه زکات مربوط به دارایی خاصی نیست، گفت: در روایات زکات را به زکات واجب و زکات مستحب تقسیم کرده‌اند و گفته‌اند برای علم، سلامتی، آبرو و هر دارایی که انسان دارد زکات باید پرداخت شود.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه اهل‌بیت از ما خواسته‌اند به هر دو زکات واجب و مستحب عمل کنیم و تبلیغ و ترویج کنیم تا مردم بتوانند مفهوم زکات دینی را درک کنند، افزود: آثار ارزشمند زکات به‌ویژه زکات مستحب این است که بخل را در انسان از بین می‌برد، انسان را به کار خیر عادت می‌دهد، دیگر دوستی را در انسان تقویت می‌کند و روح انسان را از رذائل اخلاقی پاک می‌کند.

 در ابتدای این نشست ذبیحی رئیس کمیته امداد شهرستان ساوه اظهار کرد: تعدادی از مؤدیان زکات شهرستان ساوه محصول برخی از درخت‌های مثمر باغات خود را وقف نیازمندان کرده‌اند و در ۵ سال گذشته ۶ هزار اصله درخت به این امر اختصاص داده شده و در سال گذشته نزدیک به ۲۷ تن انار از این درخت‌ها برداشت شده و به دست نیازمندان رسیده است.